| 
          
            | 
                            
                | By Nemo,
                                                                        on 2007. February 26. Monday 19:52 |  
                | Average user rating :  (4 votes) |  
                | Views : 102254     |  
                | Favoured : None |  
                      | Published in : Articles, Under Construction |   1 of 10 Page There are no translations available A hajó építése akkor fogant meg bennem, amikor befejeztem az első fa vitorlásomat, egy római gabonaszállítót. Úgy gondoltam, hogy valami nagyobbat kellene készíteni, had foglalja a helyet a szobámban.
 
Választásom egy kereskedelmi karakkra esett, mert 1:50-esben meglehetősen nagy. A tervrajzok Lengyelországban készültek, W. A. mester flamand rézmetsző rézkarca alapján. A rajzok méretaránya 1:50 és 1:100, én az 50-es lépték mellett döntöttem, mert így méretileg összehasonlítható az előző hajómmal. Mindez 2002-ben történt és sajnos azóta nem haladtam sokat, csak a bordák készültek el és lettek összeállítva. De most folytatni tudom, köszönet Wercome-nak a segítségért. 
 
	
		
			|  | A rézmetszet. |  
			|  | 
			A bordák és a gerinc 8 mm-es rétegelt lemez, a bordák merevítése menetes-szárral történt, mert így könnyű beállítani a bordákat derékszögűre. Ezt nézetet a továbbiakban is meg fogom tartani, így látható majd, hogy hogy halad a hajó. 												
			 |  
			|  | 
			Tat felől nézve 												
			 |  
			|  | 
			A palánkozáshoz én 1,5 mm X 6 mm hársfát használok. A fedélzeten áll egy 1:50-es figura, ami 3,6 cm magas, így látható mekkora lesz a hajó. 												
			 |  
			|  | A figura közelről. |  
			|  | Sajnos mint kiderült, nem túl jó minőségűek a lécek, mert vizesen hajlítva is törnek. De ez nem igazán számít, mivel nem pácolni, hanem festeni fogom a hajót. |  
 
 |  |  |  
		      	
    		  | Last update : 2014. October 21. Tuesday 21:39 |  
 
      Comment language: Magyar (40), English (0)
        | Users' Comments  |   |  
        | Average user rating  (4 votes)
 |  |  
 
 Add your comment |