Baksa Béla,
2008. december 05. Péntek 12:43
|
Átlagos értékelés : (1 szavazat) |
Megtekintések száma : 95279 |
Kedvenc : Nincs |
Rovat : Cikkek, Építés alatt |
4 / 8 oldal
|
Természetesen, amíg épült a hajó a közbenső időt a gyorsabban elkészíthető kisebb részek és fedélzeti felépítmények elkészítésére használtam fel. Elsőként új kötélfogókat és kötélvezetőket készítetem. A kitthez adott rétegelt lemezből készült részek kidolgozását nem találtam megfelelőnek, ezért diófából újakat gyártottam. Az összehasonlíthatóság miatt együtt fotóztam le a gyári és az után gyártott elemeket. |
A méretek érzékeltetése végett felkerült a fotókra egy pénzérme is. |
|
|
A horgonycsörlőt először a gyári alkatrészekből készítettem el, de minél tovább nézegettem, rájöttem, hogy nagyon nem valósághű. Ilyen esetekben jönnek a kérdések, hogy elégedjek meg a dobozban található alkatrészekből épített dolgokkal, vagy készítsek másikat? |
Némi kutatómunka után találtam rajzot egy korhű horgonycsörlőről. Ennek segítségével az egészet újragyártottam, a csörlő alsó részén még a kilincsszerkezetet is elkészítettem. A fa részeket higított szeszes diópáccal kenem át, majd száradás után viaszos narancsolajjal kezelem. Végül az egészet puha ruhával átdörzsölöm. |
|
|
A kormánylapát két oldaláról vésővel óvatosan eltávolítottam a felső rétegeket, majd dió furnérral beborítottam a lapokat és az éleket körbe. A furnér csíkok egymás mellé ragasztása olyan hatást kelt, mintha tömör fadarabokból lenne össze csapolva. A fel- csiszolás után következett ismét a szokásos pác és narancsolaj. |
|
A sorban az ágyuk következtek. A löveg kocsik anyaga természetesen vékony rétegelt lemez, ezért először is a látható éleket ragasztottam le vékony bükk furnér csíkokkal, illetve pici ékeket készítettem a csövek hátsó végéhez. Így néznek ki az összeszerelt löveg kocsik. |
A réz ágyúcsövek kénmájjal lettek feketítve, a löveg talpak pácolva és olajjal kezelve. A csövek rögzítésére vékony fém fóliát használtam. A százforintos mérete segít érzékeltetni, hogy mekkora ágyukról is van szó. |
Még egy kép az ágyukról. |
|
|
A gyári rétegelt lemez horgonyrúd helyett diófából készítettem másikat, a horgonykarikát bebandázsoztam. |
A horgony parafajelző bójája (minő csoda) egy parafa dugóból készült. |
A horgonydaru rúdjai. |
|
|
A csónak készítésénél a gyári lézervágott elemeket használtam fel, amit kiegészítettem egy bükk furnérból készített lábráccsal. Az evezők tolla mahagóni furnér, míg a szára vékony hengeres fapálcika. A csónakhoz adott rétegelt lemez kormánylapát nem nyerte el a tetszésem, ezért készítettem másikat diófából. |
Az elemek összeállítása után a bordázat beragasztása következet, majd 3mm x 0,5mm-es mogyoró héjazatot kapott az elkészült csónaktest. Ezután a pácolás és a festés került sorra. |
Végezetül az evezőket és csáklyát rögzítettem az ülésdeszkához. Az orr részre került még egy kötél tekercs is. |
A csónakhoz tartóbakok is tartoznak, ezek diófából készültek, a rögzítő gyűrűk anyaga réz melyek feketítve lettek. |
|
|
|
|
Utolsó frissítés : 2011. július 18. Hétfő 10:11 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(1 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (9), English (0)
Hozzászólás
|
Írta: Tyrman () 2012. március 12. Hétfő 14:07