2 of 8 Page
|
Kezdetnek egy történelmi rajz az eredeti hajóról a „Peregrine Galley”-ről |
|
A második képen az olasz Sergal cég által gyártott kitt impozáns, nagyméretű doboza látható. |
A különféle vastagságú rétegelt lemezből készített, lézervágott, fedélzet a gerinc és a bordázat egy része. |
A mogyoróból, lime-ból, balsa-ból vágott palánkok, árbocok és a rétegelt lemezből elővágott ágyútalpak, terebek. |
A szerelési rajzok, a rézből készített fémrészek és a vitorla anyagául szolgáló vászon. Nagyjából ez található a gyári dobozban. |
|
|
Az építés első fázisában a bordák beragasztása történt a gerincbe. Sajnos már itt tapasztalhatóak voltak gyártási pontatlanságok, amit reszeléssel, illesztéssel korrigáltam. |
|
Másodikként a főfedélzet és az orrfedélzet padlózása történt. A „hajópadló” anyaga 0,75mm vastag és 6 mm széles „lime” lécek. A léceket a megfelelő hosszúságnál háromszögletű tűreszelővel reszeltem be, majd az éleknél grafitceruzával húztam át. Ezzel próbáltam utánozni a pallók között alkalmazott kátrányos tömítést. (Még profibb megoldás, ha a padlódeszkák oldalaira fekete kartonpapírt ragasztunk és a felrakás után szintbe, csiszoljuk.) A rögzítő facsapok furataihoz sablont készítettem, majd a léceket a felragasztás után 0,7mm-es fúróval kifúrtam. A rögzítő csapok anyagául hengeres keményfa fogpiszkálók szolgáltak. Ezeket korongcsiszolóval tűhegyesre csiszoltam, majd ragasztóba mártva beütöttem a helyükre. A száradás után a felesleget fogóval lecsíptem és az egészet különféle durvaságú csiszolópapírral felcsiszoltam. |
A közelebbi képen jól látszódnak a rögzítő facsapok és a kátrányos tömítést imitáló grafittal besötétített részek. |
|
|
A következő fázisban elkészítettem a tatfedélzet padlózását is és a főfedélzet két függőleges oldalfalát beburkoltam a készletben található 3 mm széles mogyoró lécekkel. |
|
|
|
Last update : 2011. July 18. Monday 10:11 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(1 vote) |
|
Comment language: Magyar (9), English (0)
Add your comment
|