Main page arrow Articles arrow History arrow Admirals, Captains arrow Spanyol sebek (1735 körül) 1:50
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50 PDF Print E-mail

By Tóth Gyula, on 2009. July 25. Saturday 12:40

Average user rating :    (0 vote)

Views : 58527    

Favoured : None

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6

 

 

3. Keresztfalak, bordák és padló:

Amikor a hajó oldalának palánkozása elkészült, az építési bordák tövét bevágtam a Dremel-lel, majd simán kitörögettem a bordák túlnyúló részeit. Féltem kicsit, hogy az 1mm élére ragasztott szerkezet szétesik, de szerencsére semmi baj nem történt. A "valódi" bordák csonkonként kerülnek beragasztásra. 2x2 és 2x3 mm-es lécekből vannak, amiket szintén nyomtatott sabol alapján rakok be a hosszanti pozíciókba. A vastagabbak általában ágyúnyílást, a vékonyabbak evezőnyílást fognak közre. Az ágyúablakok kivágása még ezután jön, mivel nem akartam azzal tovább gyengíteni a szerkezetet. A bordák - miután keresztben fogják össze a palánkokat - kiváló stabilitást adnak a vékony oldalfalnak. A bordákat nem hajlítottam elő, mert a hajó oldala szerencsés módon eléggé sík itt, tehát az álfedélzet magasságáig mindenképpen jól felfekszenek a bordák.

Az első keresztfal  bútorfurnérból és 1mm-es palánkanyagból készült "szendvics", 2x2 mm-es dió oszlopokkal és korláttal. Ezt is az építési borda kitörése után tettem a helyére. A hátsó keresztfal (valamint a padló alapja, a tat és a púp találkozásánál egy hosszúkás, elkeskenyedő lapka, valamint elől, a nyitott lejárónal található, a belső teret imitáló doboz két oldal) prespánlapból van. Ez egy igen kemény karton, amit azért jól lehet vágni ollóval és szikével is (köszönet ismét Hajós Joe-nak!).

A padló anyaga hárs, mert ez elég világos, 1.5 mm vastagságú, 7 mm széles. A közöttük lévő tömítés 0.5 mm-és fotokarton. Ez egy kissé széles, 0.25 mm elég lenne, de a 7 mm-es padlódeszka szélesség miatt még belefér. A deszkák végződései a "valódi" bordák tengelyére esnek, a deszkák kb. 12 cm hosszúak. A katonnak a deszkák éleire való felragasztása igen egyszerű: erős pillanatszorítóval összefogtam kb. 10 db leszeletelt deszkát lapjával, majd az egyik oldalt (az összefogott éleket) bekentem ragasztóval és a kartonra nyomtam, valamint súlyokat raktam még rá. 1 nap után csak egy szikét kell két padlódeszka közé benyomni, végighúzni, és máris van egy deszkám, kartoncsíkkal az egyik élén. A végződésekre az építés közben, "manuálisan" kerültek fel a kis kartoncsíkok. A 1.5mm vastag anyag éppen elég vastag ahhoz hogy jó tartása legyen a csíkoknak. A padló összerakása után természetesen szépen szintbe kell hozni az egészet. A probléma ott van, hogy csiszolni nem érdemes, mert a karton fekete csiszolóporát a puha, világos hársfa beveszi és megszürkül kissé. Éppen ezért, a Milton Roth féle modellező könyv tanácsát követve, egy letört schnitzer-penge darabbal "kapartam" ("borotváltam") a padlót simára (a könyvben eredetileg tintával kevert ragasztót ajánlanak a padlódeszkák összeragasztására és a tömítés imitálására, igazából ehhez ajánlják a borotválós módszert.).
 

 

ship3_1_s.jpg
 ship3_2_s.jpg  DSC_3874msw_s.jpg
 DSC_3897msw_s.jpg  DSC_3920msw_s.jpg DSC_4362msw_s.jpg
 DSC_4377msw_s.jpg DSC_4378msw_s.jpg
DSC_4379msw_s.jpg
 DSC_4419msw_s.jpg  DSC_4425msw_s.jpg DSC_4460msw_s.jpg
 DSC_4579msw_s.jpg  DSC_4583msw_s.jpg  DSC_4586msw_s.jpg



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2013. March 09. Saturday 22:20


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (4), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett