Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Tengeralattjárók arrow Spanyol sebek (1735 körül) 1:50
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50 PDF Nyomtatás E-mail

Tóth Gyula, 2009. július 25. Szombat 12:40

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 58348    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6

 

 

3. Keresztfalak, bordák és padló:

Amikor a hajó oldalának palánkozása elkészült, az építési bordák tövét bevágtam a Dremel-lel, majd simán kitörögettem a bordák túlnyúló részeit. Féltem kicsit, hogy az 1mm élére ragasztott szerkezet szétesik, de szerencsére semmi baj nem történt. A "valódi" bordák csonkonként kerülnek beragasztásra. 2x2 és 2x3 mm-es lécekből vannak, amiket szintén nyomtatott sabol alapján rakok be a hosszanti pozíciókba. A vastagabbak általában ágyúnyílást, a vékonyabbak evezőnyílást fognak közre. Az ágyúablakok kivágása még ezután jön, mivel nem akartam azzal tovább gyengíteni a szerkezetet. A bordák - miután keresztben fogják össze a palánkokat - kiváló stabilitást adnak a vékony oldalfalnak. A bordákat nem hajlítottam elő, mert a hajó oldala szerencsés módon eléggé sík itt, tehát az álfedélzet magasságáig mindenképpen jól felfekszenek a bordák.

Az első keresztfal  bútorfurnérból és 1mm-es palánkanyagból készült "szendvics", 2x2 mm-es dió oszlopokkal és korláttal. Ezt is az építési borda kitörése után tettem a helyére. A hátsó keresztfal (valamint a padló alapja, a tat és a púp találkozásánál egy hosszúkás, elkeskenyedő lapka, valamint elől, a nyitott lejárónal található, a belső teret imitáló doboz két oldal) prespánlapból van. Ez egy igen kemény karton, amit azért jól lehet vágni ollóval és szikével is (köszönet ismét Hajós Joe-nak!).

A padló anyaga hárs, mert ez elég világos, 1.5 mm vastagságú, 7 mm széles. A közöttük lévő tömítés 0.5 mm-és fotokarton. Ez egy kissé széles, 0.25 mm elég lenne, de a 7 mm-es padlódeszka szélesség miatt még belefér. A deszkák végződései a "valódi" bordák tengelyére esnek, a deszkák kb. 12 cm hosszúak. A katonnak a deszkák éleire való felragasztása igen egyszerű: erős pillanatszorítóval összefogtam kb. 10 db leszeletelt deszkát lapjával, majd az egyik oldalt (az összefogott éleket) bekentem ragasztóval és a kartonra nyomtam, valamint súlyokat raktam még rá. 1 nap után csak egy szikét kell két padlódeszka közé benyomni, végighúzni, és máris van egy deszkám, kartoncsíkkal az egyik élén. A végződésekre az építés közben, "manuálisan" kerültek fel a kis kartoncsíkok. A 1.5mm vastag anyag éppen elég vastag ahhoz hogy jó tartása legyen a csíkoknak. A padló összerakása után természetesen szépen szintbe kell hozni az egészet. A probléma ott van, hogy csiszolni nem érdemes, mert a karton fekete csiszolóporát a puha, világos hársfa beveszi és megszürkül kissé. Éppen ezért, a Milton Roth féle modellező könyv tanácsát követve, egy letört schnitzer-penge darabbal "kapartam" ("borotváltam") a padlót simára (a könyvben eredetileg tintával kevert ragasztót ajánlanak a padlódeszkák összeragasztására és a tömítés imitálására, igazából ehhez ajánlják a borotválós módszert.).
 

 

ship3_1_s.jpg
 ship3_2_s.jpg  DSC_3874msw_s.jpg
 DSC_3897msw_s.jpg  DSC_3920msw_s.jpg DSC_4362msw_s.jpg
 DSC_4377msw_s.jpg DSC_4378msw_s.jpg
DSC_4379msw_s.jpg
 DSC_4419msw_s.jpg  DSC_4425msw_s.jpg DSC_4460msw_s.jpg
 DSC_4579msw_s.jpg  DSC_4583msw_s.jpg  DSC_4586msw_s.jpg



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2013. március 09. Szombat 22:20


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 4 a(z) 4 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (4), English (0)

Írta: papóca () 2013. március 31. Vasárnap 12:02

Írta: papóca 2013. március 31. Vasárnap 12:02

Le a Kalappal! Nagyon szép munkát végzel, én most kerültem erre az oldalra és figyelemmel kísérek minden mozzanatot, mert régebben /1999/ abbahagyott hajó modellezést szeretném folytatni. A Victoryt akarom elkészíteni. Nekem a palánkozás jelent némi gondot. erre figyelek legjobban. A leírásod, a képeid tökéletesek sok kérdésemre adtak választ. Mindig lehet tanulni valami új módszert a hajómakett építése során. Kívánok neked további munkád során sok sikert, egészséget!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2013. március 23. Szombat 08:45

Írta: wercome 2013. március 23. Szombat 08:45

Örülök, hogy találtál egy kis időt a folytatáshoz és szépen alakul a hajód. 
Az ajtó szegecsei valóban durvák, főként az egész hajó kivitelezéséhez képest. De milyen az a fapánt?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2009. július 29. Szerda 11:02

Írta: hajómester 2009. július 29. Szerda 11:02

Szép munka. A nehezén azt hiszem túl vagy, a hajó formája kialakult, ez az építő számára az első igazi sikerélmény, egyúttal nagy megnyugvás, hogy amit csinál az biztosan jó lesz.  
A cikkben az tetszik, hogy a szerzője nagyon részletes, közérthető leírást ad arról mit hogyan csinált, és azt is közli hogy, a tapasztalat birtokában mit csinált volna másképp.  
Nagyon figyelemre méltó abból a szempontból is , hogy bátorítást akar adni azoknak, akik hajómakett építéssel kacérkodnak, de nem merik elkezdeni, mert azt gondolják, hogy ahhoz drága felszerelések és nagy helyigény tartozik, ami nekik nincs. 
Lám az akarat és a kreativitást mindezeket képes helyettesíteni. A gépek megkönnyítik a munkát, de nem pótolhatatlanok. 
Szakmai hozzászólás: Ha a palánkot nem kívánod melegen hajlítani, akkor nem kell beáztatni. Mellesleg víz hatására minden száraz fa megduzzad. Ne bízz abban, hogy a festés majd takar, ellenkezőleg, éppen hogy kiemel. 
További, jó építést kívánok.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: wercome () 2009. július 28. Kedd 17:45

Írta: wercome 2009. július 28. Kedd 17:45

Gratulálok, nagyon komolyan előkészültél és szép munkát végzel, főként egy ilyen kis lakásban. 
Nem semmi bepalánkozni azt a két púpot a taton. Egy kicsit erősnek érzem a padlótömítést, lehet, hogy a szegek (vagy imitálása) és a lakkozás javítani fogja az összhatást.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 4 a(z) 4 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett