Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Roncstemető arrow San Felipe 1690 építése
San Felipe 1690 építése PDF Nyomtatás E-mail

Kiss Tibor, 2010. szeptember 03. Péntek 10:14

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 55705    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
San Felipe 1690 építése
2. rész
3. rész
Ebben a cikkben a San Felipe 1690 építéséről olvashattok.  Ez a makett igazából az első saját készítésű hajóm fából, bár korábban már voltak kezdeti próbálkozások, de azok mind kudarcba fulladtak.  Mostanára sikerült olyan szintre fejleszteni a képességeimet és a műhelyemet is ahhoz, hogy akár egy komoly munkát is sikeresen végig tudjak csinálni.

Tehát hosszas töprengés után, és persze nem egy nap a számítógép előtt eltöltött idő után esett a választásom erre a hajóra. Annyi dokumentumot és rajzot szedtem össze, amennyit csak tudtam. Eztán elővettem az AutoCad számítógépes szoftvert és kezdődött az elkezdéshez szükséges alkatrészek megrajzolása. A makettet a Mantua rajzai alapján kívántam megépíteni. Az alkatrészek átrajzolására azért volt szükség, mert a bordák szimmetrikussága nem volt megfelelő, legalábbis volt egy jó pár borda aminek a gerinchez képest a jobb és a bal oldal között jó sok eltérés volt. Ezért döntöttem úgy, hogy átrajzolom az egyik oldalt és a gerinc középvonalához tükrözöm, majd csak eztán nyomtatom ki a rajzokat és úgy rajzolom át a rétegelt lemezre.
tn_image001.jpg A középső részeken látni lehet, hogy az ágyúfedélzetek helyei, csak az első bordán vannak berajzolva, ez azért van, hogy majd a következő lépésben 3D- ben összeállítom a gerincet és a bordákat és egy speciális megoldással a többi bordából is „kivágom” ugyanazokat a részeket és így minden bordán tökéletesen egyformán lesznek a kivágások, mert alapból ezekkel is sok gond volt.










tn_image002.jpg Itt már készen látható az összes borda, lehet nyomtatni, aztán irány a műhely.













tn_image003.jpg Addig, míg volt kedvem, elkészítettem a többi alkatrész rajzát, mondjuk itt nem mind látható. Ezután költöztem le a műhelybe és kezdődhetett a fűrészelés, reszelés.
Sajnos az építés első fázisairól elfelejtettem képeket készíteni, de ezt majd a későbbiekben ígérem, bepótolom.










tn_image004.jpg A gerinc, a bordák összeragasztás után így néznek ki. Így már kezd tetszeni.













tn_image005.jpg Egy kép szemből-oldalról.


















tn_image006.jpg Egy kép a tatról, azt hiszem ezzel még lesz egy kevés munka a későbbiekben.













tn_image007.jpg Egy kép hátulról.


















tn_image008.jpg Sikerült elérkezni a palánkozáshoz. Kifűrészeltem a 2x7mm-es diófa léceket, ebből készül az első palánksor.












tn_image009.jpg Így néz ki a hajófenék felől, már nem sok van hátra, de pont itt a legnehezebb felrakni a palánkokat, főleg a hajó hátsó felén elég sokat kell hajlítani és tekerni is a palánkokat, de azért sikerült.












tn_image010.jpg Itt már csak a fedélzetek fölötti rész van hátra és kész az első sor. Eztán kezdődött a csiszolás gittelés, ami először egy véget nem érő dolognak tűnt de aztán belelendültem a dologba. Az egyik oldal már majdnem kész, de elfogyott a folyékony fám és ezért kényszerpihenő következik. Ezt az időt kihasználva döntöttem úgy, hogy megírom- e cikket. A fényképeket csak mobiltelefonnal tudom készíteni, ezért elnézést kérek a minőség miatt.











   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2012. majus 04. Péntek 13:14


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)

Írta: Tyrman () 2012. április 27. Péntek 08:30

Írta: Tyrman 2012. április 27. Péntek 08:30

Kedves Tibor! 
 
Örülök, hogy ilyen szépen haladsz a hajóddal. Nekem tetszik a munkád. Amit sajnálok, hogy az utolsó képeknek nincs nagyobb felbontású változata.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: Tyrman () 2011. december 12. Hétfő 14:45

Írta: Tyrman 2011. december 12. Hétfő 14:45

Örülök, hogy akad még ember e vidéken, aki hajlandó közzé tenni a munkáját. De lenne pár kérdésem. 
 
1. Miért az ágyú nyílások helyét helyezted át? Nem lehetett volna a bordából kivágni? Gondolom az alsóbb fedélzeteken úgyis csak cső darabok lesznek. 
2. Festeni fogod a hajódat? 
3. Mivel készítetted a fényképeidet? Örültem volna valamivel nagyobb és élesebb képeknek. 
 
Várom válaszod, 
 
Miklós

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 7 válasz megjelenítése

Írta: csónakos () 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Írta: csónakos 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Ahoj! Ez tetszik hogy elsőre ilyen komoly hajót kezdtél el! Láttam egy lengyel építésű San F.ét, kítűnő építésben - hát gyönyörű hajó. Milyen léptékben építed, és miért ezt a tervet használtad? Így utólag gondoltál rá, hogy több bordát szerkesztesz? Örömmel olvastam, hogy diófa palánkot használsz, bár a 7×2es elég méretes(már a hajlítás miatt). Kiváncsian várom a folytatást!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 9 válasz megjelenítése

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett