Main page arrow Articles arrow History arrow Admirals, Captains arrow San Felipe 1690 építése
San Felipe 1690 építése PDF Print E-mail

By Kiss Tibor, on 2010. September 03. Friday 10:14

Average user rating :    (0 vote)

Views : 55734    

Favoured : None

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
San Felipe 1690 építése
2. rész
3. rész
 

tn_image012.jpg Az előző részt az első palánksor felrakásával fejeztem be. Hát ezután a kittelés és rengeteg csiszolás következett. Mikor ezzel is végeztem, úgy döntöttem felrajzolom az ágyúablakok helyeit és kivágom azokat, így amikor a második palánksort is felrakom süllyesztett ágyúablakokat fogok kapni. Ugyebár itt is kicsit át kellett szabni a rajzot, mert volt olyan ablak ami beleért volna a bordába. A képen jól látszik hogy az először felrajzolt ablakok mennyire rossz helyen vannak.  Ragasztottam a hajótestre ragasztószalagot, majd újból rajzoltam az egészet. Ez lesz a jó változat. Készítettem egy készüléket, amiben elkészítettem az ágyúablakok tokjait 0.6-os dió furnérból. Hát ezekből is kell egy jó pár darabot készíteni. És ez még csak a kezdet.





tn_image013.jpg tn_image011.jpg













Miközben ezeket a kereteket ragasztottam a helyére elkezdtem kifűrészelni a fedélzetek padlózásához a leceket. Találtam itthon még valamelyik télről maradt gyertyánfát. Nagyon jó száraz anyag , és nagyon megtetszett a szép fehér színe, tehát ezt ide kell felhasználni.
tn_image014.jpg









tn_image016.jpg Szerettem volna úgy elkészíteni a feldélzetek palánkozását, hogy a palánkok közti kátránytömítést valahogy imitálni kéne. A neten való böngészés közben akadtam erre a módszerre és nekem nagyon megtetszett. A kifúrészelt palánkokat méretre szabtam, majd kb. 10 darabot összefogtam a lapjuknál fogva,  fekete alkoholos filcel besatíroztam egy jó nagy darab papírt mindkét oldalról, majd ezt ráragasztottam technokol ragasztóval az összefogott darabokra úgy, hogy az egyik rövid oldalon is legyen. Majd ezután nagyon éles pengével - amit még a régi cserélhető pengélyű borotvákhoz használtak – óvatosan elvágtam a papírt. Így a palánk élén maradt a fekete papír. Nekem nagyon tetszik ez a módszer. Könnyű is megcsinálni és a vastagság is elég vékony kb 0,1 mm. Mégis látványos amikor már többet egymás mellé ragasztunk.



tn_image015.jpg Hát ilyen a végeredmény. Amikor ezzel is végeztem belevágtam a második sor palánkozásába. Ezt 0,6 mm-es mahagóni furnérból készítettem, úgy hogy a palákokat méretre vágva egyenként raktam fel. Erről megmondom őszintén elfelejtettem képeket készíteni, már csak a vége felé jutott eszembe, hogy készítsek képet.






tn_image017.jpg
A képen már az utolsó palánkok beszabása van már csak hátra. Ha ezzel végzek úgy gondolom egy nagyon vékony mahagóni színű fakittel átkenem az egész hajótestet, majd egyre finomabb csiszolópapírokkal átcsiszolom az egészet. Ezt azért gondoltam, mert a mahagóni „porózusságát” szeretném megszüntetni, a szerkezete nagyon érdekes, mintha lukacsos lenne. A ragasztót is átengedte elég sok helyen.

 






tn_image019.jpg Hát nagyjából kész a hajótest. Tömítés, csiszolás után most ilyen állapotban van. Szerintem elég jó lett, legalábbis nekem tetszik. Hiba van benne, de hát még van mit tanulni. És akkor itt most megköszönném a tőletek kapott sok segítséget, ami nélkül nem tudtam volna idáig eljutni. És még valószínű fogok is még kérni segítséget. Tehát a pillanatnyi állapot:









tn_image018.jpg Most majd már ráfér egy jó nagy takarítás, mert már vastagon áll benne a por.












A palánkozás közben készítettem egy- két segédeszközt, amivel a fúrógépet multifunkcionális eszközzé alakíthatjuk. Nekem beváltak ezek az eszközök, a nagy részét már használtam. Íme pár kép róluk.

tn_image021.jpg tn_image022.jpg
tn_image023.jpg tn_image020.jpg

Marógépet is készítettem egy egyszerű felsőmaróból. Egy darab bútorlapba besüllyesztettem egy kicsit a gépet. Majd átfúrtam a maró helyének a bútorlapot. Próbaképp mindjárt nekiestem az ágyúk oldallapjainak elkészítéséhez, ugyanis ez jó főpróba a masinának. Hát mit mondjak : jó érzék kell a finom állításokhoz, de ettől függetlenül nálam jelesre vizsgázott. Íme:
tn_image024.jpg tn_image025.jpg















   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2012. May 04. Friday 13:14


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett