|  1 of 3 Page There are no translations available Ebben a cikkben a San Felipe 1690 építéséről olvashattok.  Ez a makett 
igazából az első saját készítésű hajóm fából, bár korábban már voltak 
kezdeti próbálkozások, de azok mind kudarcba fulladtak.  Mostanára 
sikerült olyan szintre fejleszteni a képességeimet és a műhelyemet is 
ahhoz, hogy akár egy komoly munkát is sikeresen végig tudjak csinálni.
 
 
Tehát hosszas töprengés után, és persze nem egy nap a számítógép előtt eltöltött idő után esett a választásom erre a hajóra. Annyi dokumentumot és rajzot szedtem össze, amennyit csak tudtam. Eztán elővettem az AutoCad számítógépes szoftvert és kezdődött az elkezdéshez szükséges alkatrészek megrajzolása. A makettet a Mantua rajzai alapján kívántam megépíteni. Az alkatrészek átrajzolására azért volt szükség, mert a bordák szimmetrikussága nem volt megfelelő, legalábbis volt egy jó pár borda aminek a gerinchez képest a jobb és a bal oldal között jó sok eltérés volt. Ezért döntöttem úgy, hogy átrajzolom az egyik oldalt és a gerinc középvonalához tükrözöm, majd csak eztán nyomtatom ki a rajzokat és úgy rajzolom át a rétegelt lemezre.
  A középső részeken látni lehet, hogy az ágyúfedélzetek helyei, csak az első bordán vannak berajzolva, ez azért van, hogy majd a következő lépésben 3D- ben összeállítom a gerincet és a bordákat és egy speciális megoldással a többi bordából is „kivágom” ugyanazokat a részeket és így minden bordán tökéletesen egyformán lesznek a kivágások, mert alapból ezekkel is sok gond volt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Itt már készen látható az összes borda, lehet nyomtatni, aztán irány a műhely. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Addig, míg volt kedvem, elkészítettem a többi alkatrész rajzát, mondjuk itt nem mind látható. Ezután költöztem le a műhelybe és kezdődhetett a fűrészelés, reszelés. Sajnos az építés első fázisairól elfelejtettem képeket készíteni, de ezt majd a későbbiekben ígérem, bepótolom.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  A gerinc, a bordák összeragasztás után így néznek ki. Így már kezd tetszeni. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Egy kép szemből-oldalról. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Egy kép a tatról, azt hiszem ezzel még lesz egy kevés munka a későbbiekben. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Egy kép hátulról. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Sikerült elérkezni a palánkozáshoz. Kifűrészeltem a 2x7mm-es diófa léceket, ebből készül az első palánksor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Így néz ki a hajófenék felől, már nem sok van hátra, de pont itt a legnehezebb felrakni a palánkokat, főleg a hajó hátsó felén elég sokat kell hajlítani és tekerni is a palánkokat, de azért sikerült. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Itt már csak a fedélzetek fölötti rész van hátra és kész az első sor. Eztán kezdődött a csiszolás gittelés, ami először egy véget nem érő dolognak tűnt de aztán belelendültem a dologba. Az egyik oldal már majdnem kész, de elfogyott a folyékony fám és ezért kényszerpihenő következik. Ezt az időt kihasználva döntöttem úgy, hogy megírom- e cikket. A fényképeket csak mobiltelefonnal tudom készíteni, ezért elnézést kérek a minőség miatt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  |