Főoldal arrow Cikkek arrow Irodalom arrow Nagyvilág arrow San Felipe 1690 építése
San Felipe 1690 építése PDF Nyomtatás E-mail

Kiss Tibor, 2010. szeptember 03. Péntek 10:14

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 56293    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
San Felipe 1690 építése
2. rész
3. rész
 

tn_image012.jpg Az előző részt az első palánksor felrakásával fejeztem be. Hát ezután a kittelés és rengeteg csiszolás következett. Mikor ezzel is végeztem, úgy döntöttem felrajzolom az ágyúablakok helyeit és kivágom azokat, így amikor a második palánksort is felrakom süllyesztett ágyúablakokat fogok kapni. Ugyebár itt is kicsit át kellett szabni a rajzot, mert volt olyan ablak ami beleért volna a bordába. A képen jól látszik hogy az először felrajzolt ablakok mennyire rossz helyen vannak.  Ragasztottam a hajótestre ragasztószalagot, majd újból rajzoltam az egészet. Ez lesz a jó változat. Készítettem egy készüléket, amiben elkészítettem az ágyúablakok tokjait 0.6-os dió furnérból. Hát ezekből is kell egy jó pár darabot készíteni. És ez még csak a kezdet.





tn_image013.jpg tn_image011.jpg













Miközben ezeket a kereteket ragasztottam a helyére elkezdtem kifűrészelni a fedélzetek padlózásához a leceket. Találtam itthon még valamelyik télről maradt gyertyánfát. Nagyon jó száraz anyag , és nagyon megtetszett a szép fehér színe, tehát ezt ide kell felhasználni.
tn_image014.jpg









tn_image016.jpg Szerettem volna úgy elkészíteni a feldélzetek palánkozását, hogy a palánkok közti kátránytömítést valahogy imitálni kéne. A neten való böngészés közben akadtam erre a módszerre és nekem nagyon megtetszett. A kifúrészelt palánkokat méretre szabtam, majd kb. 10 darabot összefogtam a lapjuknál fogva,  fekete alkoholos filcel besatíroztam egy jó nagy darab papírt mindkét oldalról, majd ezt ráragasztottam technokol ragasztóval az összefogott darabokra úgy, hogy az egyik rövid oldalon is legyen. Majd ezután nagyon éles pengével - amit még a régi cserélhető pengélyű borotvákhoz használtak – óvatosan elvágtam a papírt. Így a palánk élén maradt a fekete papír. Nekem nagyon tetszik ez a módszer. Könnyű is megcsinálni és a vastagság is elég vékony kb 0,1 mm. Mégis látványos amikor már többet egymás mellé ragasztunk.



tn_image015.jpg Hát ilyen a végeredmény. Amikor ezzel is végeztem belevágtam a második sor palánkozásába. Ezt 0,6 mm-es mahagóni furnérból készítettem, úgy hogy a palákokat méretre vágva egyenként raktam fel. Erről megmondom őszintén elfelejtettem képeket készíteni, már csak a vége felé jutott eszembe, hogy készítsek képet.






tn_image017.jpg
A képen már az utolsó palánkok beszabása van már csak hátra. Ha ezzel végzek úgy gondolom egy nagyon vékony mahagóni színű fakittel átkenem az egész hajótestet, majd egyre finomabb csiszolópapírokkal átcsiszolom az egészet. Ezt azért gondoltam, mert a mahagóni „porózusságát” szeretném megszüntetni, a szerkezete nagyon érdekes, mintha lukacsos lenne. A ragasztót is átengedte elég sok helyen.

 






tn_image019.jpg Hát nagyjából kész a hajótest. Tömítés, csiszolás után most ilyen állapotban van. Szerintem elég jó lett, legalábbis nekem tetszik. Hiba van benne, de hát még van mit tanulni. És akkor itt most megköszönném a tőletek kapott sok segítséget, ami nélkül nem tudtam volna idáig eljutni. És még valószínű fogok is még kérni segítséget. Tehát a pillanatnyi állapot:









tn_image018.jpg Most majd már ráfér egy jó nagy takarítás, mert már vastagon áll benne a por.












A palánkozás közben készítettem egy- két segédeszközt, amivel a fúrógépet multifunkcionális eszközzé alakíthatjuk. Nekem beváltak ezek az eszközök, a nagy részét már használtam. Íme pár kép róluk.

tn_image021.jpg tn_image022.jpg
tn_image023.jpg tn_image020.jpg

Marógépet is készítettem egy egyszerű felsőmaróból. Egy darab bútorlapba besüllyesztettem egy kicsit a gépet. Majd átfúrtam a maró helyének a bútorlapot. Próbaképp mindjárt nekiestem az ágyúk oldallapjainak elkészítéséhez, ugyanis ez jó főpróba a masinának. Hát mit mondjak : jó érzék kell a finom állításokhoz, de ettől függetlenül nálam jelesre vizsgázott. Íme:
tn_image024.jpg tn_image025.jpg















   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2012. majus 04. Péntek 13:14


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)

Írta: Tyrman () 2012. április 27. Péntek 08:30

Írta: Tyrman 2012. április 27. Péntek 08:30

Kedves Tibor! 
 
Örülök, hogy ilyen szépen haladsz a hajóddal. Nekem tetszik a munkád. Amit sajnálok, hogy az utolsó képeknek nincs nagyobb felbontású változata.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: Tyrman () 2011. december 12. Hétfő 14:45

Írta: Tyrman 2011. december 12. Hétfő 14:45

Örülök, hogy akad még ember e vidéken, aki hajlandó közzé tenni a munkáját. De lenne pár kérdésem. 
 
1. Miért az ágyú nyílások helyét helyezted át? Nem lehetett volna a bordából kivágni? Gondolom az alsóbb fedélzeteken úgyis csak cső darabok lesznek. 
2. Festeni fogod a hajódat? 
3. Mivel készítetted a fényképeidet? Örültem volna valamivel nagyobb és élesebb képeknek. 
 
Várom válaszod, 
 
Miklós

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 7 válasz megjelenítése

Írta: csónakos () 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Írta: csónakos 2010. szeptember 10. Péntek 22:43

Ahoj! Ez tetszik hogy elsőre ilyen komoly hajót kezdtél el! Láttam egy lengyel építésű San F.ét, kítűnő építésben - hát gyönyörű hajó. Milyen léptékben építed, és miért ezt a tervet használtad? Így utólag gondoltál rá, hogy több bordát szerkesztesz? Örömmel olvastam, hogy diófa palánkot használsz, bár a 7×2es elég méretes(már a hajlítás miatt). Kiváncsian várom a folytatást!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 9 válasz megjelenítése

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett