| There are no translations available 
 
	
	Az 1745-ös Establishment a harmadik és
	egyben utolsó hivatalos méret előírás
	volt a Royal Navy
	hajóépítésének történetében. Ezzel teljesen felváltották a korábbi 1719-es
	Establishmentet, amelyet 1733-ban
	és 1741-ben kétszer is módosítottak. Bár ezekkel némileg javítottak a problémákon, az építések
	alapjában továbbra is a korábbi Establishment
	szerint zajlottak.A hajók az 1745-ös
	Establishment után már kielégítőbbnek bizonyultak, de az Admiralitás összetételében és a Navy
	Boardnál (Haditengerészeti Igazgatóság) bekövetkezett alapvető
	változások 1751-ben végül az
	Establishment korszak
	megszűnéséhez vezettek. 
	 
	
	
	Kezdetek 
	 
	Az 1706-os Establishment hatályba lépetetésével a brit
	haditengerészeti építészet a konzervativizmus pályájárakerült, ami stagnáláshoz vezetett
	a hajógyártás fejlődésében. Az 1706-os és az 1719-es Establishmentek létezése idején a hajók méretei viszonylag változatlanok maradtak:
	például az ágyúfedélzet hossza a 70
	ágyús harmadosztályúaknál 1706-ban
	45,7 m, míg 1733-ban
	46,0m volt, ami jelentéktelen változás. 
	 
	Összehasonlításképpen egy 70 ágyús francia hadihajó, a Ferme, amit 1702-ben foglalt
	el a Királyi Haditengerészet 47,6m-es, az 1744-ben épült és 1748-ban
	elfogott 70 ágyús Magnanime pedig már 52,9 m-es ágyúfedélzettel
	rendelkezett. Ez majdnem olyan
	hosszú volt, mint amit a brit első
	osztályú hajók építésére (53,3m) az 1741-es módosítás javasolt.
	 
	Robert Walpole kormánya
	1742-ben a Board of Admiraltyt
	(Admirálisok Tanácsa) újra szervezete,
	és a polgári származásúi Earl of Winchilsea-t nevezték ki Első Lordnak. Az új
	adminisztráció tett néhány bátortalan kísérletet a reformokra. Elrendelték, hogy a 90
	ágyús Namurt, válaszul a nagyobb
	méretű 74 ágyús francia és spanyol hajókra, 74 ágyússá kell átépíteni, és hogy kísérletképp a
	Bristol és Rochester
	is nagyobb hajóként épüljenek meg
	az osztály számára.
	 
	1744. decemberben ismét egy polgári személyt, Duke of Bedfordot nevezték
	ki Első Lordnak. ő George Anson ellentengernagyra támaszkodott,
	akitől az előző Első Lord megtagadta a
	rangsorban való előléptetését. 
	 
	A kudarccal végződött Battle of Toulon (touloni ütközet) rávilágított a brit hajógyártás egy sor problémájára.
	Több hajó nem
	tudta megnyitni a lőréseket a
	konstrukciók stabilitási gondjai és a lőrések elégtelen
	vízvonal feletti magassága miatt.  Commodore Charles Knowles megfigyelte, hogy a
	britek 70 ágyús hajóinál jobbak a
	kisebb francia 52
	ágyús hajók. A
	flotta problémáit sokan Sir Jacob Acworth számlájára írták, aki 1715 óta állt Surveyor of
	the Navy (Haditengerészeti Felügyelőség) élén és a Board of Admiralty nem tudta onnan
	elmozdítani.
	 
	A korábbi Establishmentek méretalkotásában a Surveyor
	döntött, miután a vezető hajóácsokkal
	konzultált. Most azonban 1745 júniusában az Admiralitás vette át a vezetést,
	amikor úgy határozott, hogy a probléma
	kezelésére és a hajók méreteinek megállapítására
	létrehoz egy bizottságot, hogy az vizsgálja meg a Navy Board javaslatait.Az Establishmentek eredeti célja az volt,
	hogy egységesítsék a flottát, de
	mivel a hajókat különböző időpontokban folyamatosan építették
	és átépítették, ezért az eltérő méretekből nem kevés létezett, mielőtt
	a szabványosítás az 1706-os Establishmenttel
	elkezdődött volna. 
	 
	Az új 1745-ös Establishmentnek
	az volt a célja, hogy javítson ezen a
	helyzeten, és ugyanakkor oldja
	meg a brit hajók azon problémáit, amelyekre a tengerésztisztek több éve panaszkodtak.
	 
	Az Admiralitás
	szándéka az volt, hogy 80 ágyús hajót többé nem lehet építeni,
	mert túl rövid, és hiányzik a stabilitása ahhoz, hogy meg lehessen
	nyitni az alacsonyan fekvő lőréseket
	akkor, amikor nem nyugodt tenger.A felállított bizottság azonban nem értett egyet az Admiralitás értékelésével,
	és azt javasolta, hogy az áttérést a 80 ágyúsokról a 74 ágyúsokra el kell utasítani. 
	 
	A hajók méreteit korlátozta
	még az is, hogy mekkora volt a vízmélység az elérhető országok kikötőiben
	és így még a 90 ágyús hajó is kisebb maradt ezután is, mint néhány francia és spanyol 74 ágyús. 
	 
	Bizonyos
	hajók típusai az 1741-es
	kiigazításokrara lettek visszaállítva, azaz a 64 ágyús újra 70 ágyús, az 58
	ágyús újra 60 ágyús stb. lett. 
	 
	Annak ellenére, hogy ezek a kudarcok érték az
	Admiralitást, azért megkezdődött a nagyobb méretű
	hajók korszaka.A korábbi Establishmentek
	kizárólag a főbb méretek
	megállapításáról szóltak minden hadihajó típus esetében,
	a 100 ágyús első
	osztályútól egészen a 20 ágyús
	hatodik osztályig. Az 1719-es
	Establishment ezt kiegészítette az
	építési vastagságok meghatározásával, és elhagyta a tengerészeti hajógyárak Mester hajóácsainak
	(Master Shipwright) tényleges tervezési
	feladatát minden egyes hajóra kiterjedően, helyettük
	a Surveyor of the Navyt jelölte ki közös
	tervek készítésére a szerződésben épülő hajók esetében.
	 
	Az új 1745-ős
	Establishment a hajó tervének
	elkészítését kizárólagosan a Surveyor of the Navy feladatává
	tette. A Mester Shipwrights
	felelőssége most már csak a hajók
	megépítésére vonatkozott a Surveyor tervei alapján.
	 
	Az Establishment felügyeletére bevezették
	a Privy Councilt (Titkos Tanács) azzal a
	céllal, hogy az szüntesse meg minden
	változtatás lehetőséget jövőben. Annak
	ellenére, hogy az a javaslat
	elutasításra került, miszerint a 80
	ágyúsokat 74 ágyúsokra kell váltani, az Admiralitásnak sikerült a Cullodent, amely 80 ágyúsnak épült 74 ágyúsra módosítatni, de ezt egyáltalán nem tartották különösen sikeres
	hajónak, mert a legkisebb
	74 ágyús hajó volt az egész 18. században.
	 
	 
	
	
	Hajótípusok
	 
	Az
	Establishmentben előírt dimenziók határozták meg valamennyi hajó méretét, a
	legkisebb (azaz a nem osztályozott) hajók kivételével. A fő a fegyverzetet az
	1743-as Guns Establishment szabta meg - kivételt a 64 és 58 ágyús hajók
	jelentették, mint ez majd alább látható lesz. Ezt alkalmazták visszamenőlegesen minden hajóra,
	amelyeket 1740. január 1-jét követően kezdtek építeni. 
	 
	Első osztályú 100 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 100 ágyús
	első osztályú sorhajó
	 
	Térfogat: 1999 bm
	 
	Hossz: 54,3 m (gundeck),
	44,1 m (gerinc)
	 
	Szélesség: 15,5 m
	 
	Hajóűr: 6,6 m 
	 
	Személyzet: 850 katona és tiszt
	Fegyverzet: 100 db ágyú 
	           alsó fedélzet: 28 db 42 fontos 
	 
	                       középső fedélzet: 28 db 24 fontos
	 
	                       felső
	fedélzet: 28 db 12 fontos
	 
	                       quarterfedélzet:
	12 db 6 fontos
	 
	                       forecastle:
	4 db 6 fontos
	 
	Másod
	osztályú 90 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 90 ágyús
	második osztályú sorhajó
	 
	Térfogat: 1730 bm
	 
	Hosszúság: 51,8 m (gundeck), 42,2
	m (gerinc)
	 
	Szélesség: 14,8 m
	 
	Hajóűr: 6,2 m
	 
	Személyzet: 750 katona és tiszt
	 
	Fegyverzet: 90 db ágyú
	 
	                   alsó
	fedélzet: 26 db 32 fontos
	 
	                   középső
	fedélzet: 26 db 18 fontos
	 
	                   felső
	fedélzet: 26 db 12 fontos
	 
	                   quarterfedélzet: 10 db 6 fontos
	 
	                   forecastle: 2 db 6 fontos 
	 
	Harmadik osztályú 80 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 80 ágyús harmadik osztályú sorhajó
	 
	Térfogat: 1585 bm
	 
	Hosszúság: 50,3 m (gundeck), 41,1 m (gerinc)
	 
	Szélesség: 14,3 m
	 
	Hajóűr: 6,1 m
	 
	Személyzet: 650 katona és tiszt
	 
	Fegyverzet: 80 db ágyú
	 
	                  alsó
	fedélzet: 26 db 32 fontos
	 
	                  középső
	fedélzet: 26 db 18 fontos
	 
	                  felső
	fedélzet: 24 db 9 fontos
	 
	                  quarterfedélzet:
	4 db 6 fontos
	 
	 
	 
	Harmadik osztályú 70 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment
	szerint. A fegyverzetre az 1743-as Guns Establishment
	engedélyezte, hogy a régebbi 70
	ágyús harmadik osztályú hajóknál lehet csökkenteni
	70-ről 64-re az ágyúk számát.
	
	 
	Típus: 70 ágyús harmadik osztályú sorhajóTérfogat: 1414 bm
 Hossz: 48,8 m (gundeck), 40,0 m (gerinc)
 Szélesség: 13,7 m
 
	Hajóűr: 5,9 m
	 
	Személyzet: 520 katona és tiszt, 470 a 64 ágyús hajón
	 
	Fegyverzet: 64 db ágyú (a régebbi
	hajóknál)
	 
	                  alsó
	fedélzet: 26 db 32 fontos
	 
	                  felső
	fedélzet: 26 db 18 fontos
	 
	                  quarterfedélzet:
	10 db 9 fontos
	 
	                  forecastle:
	2 db 9 fontos  
	 
	Fegyverzet: 70 db ágyú
	
	                   alsó
	fedélzet: 26 db 32 fontos
	 
	                   felső
	fedélzet: 28 db 18 fontos
	 
	                   quarterfedélzet:
	12 db 9 fontos 
	 
	                   forecastle:
	4 db 9 fontos
	 
	Negyedik osztályú 60 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment
	szerint. A fegyverzetre az 1743-as Guns Establishment engedélyezte,
	hogy a régebbi 60 ágyús harmadik
	osztályú hajóknál lehet csökkenteni 60-ról 58-ra az ágyúk számát.
	 
	Típus: 60 ágyús
	negyedik osztályú sorhajó 
	 
	Térfogat: 1191 bm
	 
	Hossz: 45,7 m (gundeck),
	37,5 m (gerinc)
	 
	Szélesség: 13,0 m
	 
	Hajóűr: 5,6 m
	 
	Személyzet: 420 katona és tiszt
	 
	Fegyverzet: 58 db ágyú (régebbi hajók)
	 
	                   alsó
	fedélzet: 24 db 24 fontos
	 
	                   felső
	fedélzet: 24 db 12 fontos
	 
	                   quarterfedélzet:
	8 db 6 fontos
	 
	                   forecastle:
	2 db 6 fontos
	 
	Fegyverzet: 60 db ágyú
	 
	                         alsó
	fedélzet: 24 db 24 fontos
	 
	                         felső
	fedélzet: 26 db 12 fontos
	 
	                         quarterfedélzet:
	8 db 6 fontos
	 
	                         forecastle:
	2 db 6 fontos 
	 
	 Negyedik osztályú 50 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 50 ágyús negyedik osztályú
	sorhajó Térfogat: 1052 bm
 Hossz: 43,9 m (gundeck), 35,9 m (gerinc)
 Szélesség:12,5 m
 Hajóűr: 5,2 m
 Személyzet: 350 katona és tiszt
 
	Fegyverzet: 50 db ágyú
	 
	                         alsó
	fedélzet: 22 db 24 fontos
	 
	                         felső
	fedélzet: 22 db 12 fontos
	 
	                         quarterfedélzet:
	4 db 6 fontos
	 
	                         forecastle:
	2 db 6 fontos
	 
	 
	 
	 Ötödik osztályú 44 ágyúsok
	 
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 44 ágyús
	ötödik osztályú hajó (fregatt)
	 
	Térfogat: 814 bm
 
	Hossz: 40,5 m (gundeck),
	33,2 m (gerinc)
	 
	Szélesség: 11,4 m
	 
	Hajóűr: 4,9 m
	 
	Személyzet: 280 katona és tiszt
	 
	Fegyverzet: 44 db ágyú
	 
	                         alsó
	fedélzet: 20 db 18 fontos
	 
	                         felső
	fedélzet: 20 db 9 fontos
	 
	                         quarterfedélzet:
	4 db 6 fontos
	 
	 
	 
	 
	 
	Hatodik osztályú 20 vagy 24 ágyúsok
	
	
	Méretek az 1745-ös méret Establishment,
	a fegyverzet az 1743-as Guns Establishment szerint
	 
	Típus: 24 ágyús
	hatodik osztályú hajó 
	 
	Térfogat: 508 bm
	 
	Hossz: 34,4 m (gundeck),
	28,4 m (gerinc)
	 
	Szélesség: 9,8 m 
	 
	Hajóűr: 3,4 m 
	 
	Személyzet: 160 katona és tiszt
	 
	Fegyverzet: 20 vagy 24 ágyú
	 
	                         alsó
	fedélzet: 2 db 9 fontos 
	 
	                         felső
	fedélzet: 20 db 9 fontos
	 
	                         quarterfedélzet:
	2 db 3 fontos
	 
	Fegyverzet: felső fedélzet: 20 db 9 fontos
	 
	                         
	 
	Az 1745-es Establishment
	módosításai
	 
	 
	 
	Amikor az első az új hajók szolgálatba
	léptek, nyilvánvalóvá vált, hogy azok
	nem lesznek olyan sikeres kialakításúak,
	amint azt várták. A kapitányok panaszkodtak
	a rossz vitorlázási tulajdonságaikra, ezért az Admiralitás engedélyt kért a Privy Counciltól, hogy
	módosításokat tehessen 1750-ben. Az elfogadott
	változtatások leginkább a 90, 80 és 60 ágyús hajókat érintették, bár változtatásokat hajtottak végre a tervezetekben minden méretű hajónál.
	 
	1752-ben azonban ismét szükségességét érezték a változtatásoknak, ezért petíciót
	küldtek a Councilnek azzal a javaslattal, hogy 1754-ben ismételten további módosításokat kell végrehajtani a tervezésekben. Az Admiralitás úgy döntött, hogy kihagy bizonyos részleteket, mint pld. a 2 láb (0,6 m) hosszúság növelést a 70-ágyús hajóknál, annak
	érdekében, hogy jobb esélye legyen az
	elfogadásnak. Ezzel teljesen egyértelmű
	vált, hogy az 1745-ös Establisment alapos csalódás
	volt.
	 
	 
	 
	Az Establishmentek áttekintése
	 
	 
	 
	Az összehasonlítás megkönnyítése
	érdekében táblázatba rendeztem az Establishment korszakban történt
	méretváltozásokat, amelyek jól demonstrálják azt, hogy a korszak közel 50 éve
	alatt az Egyesült Királyságban a hadihajó építés válságos szakaszában volt. 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
		
			
				| 
				Establishment
				 | 
				térfogat (bm)
				 | 
				gundeck (m)
				 | 
				gerinc (m)
				 | 
				szélesség (m)
				 | 
				hajóűr (m)
				 | 
				Megjegyzés
				 |  
				| 
				1. osztályú 100 ágyús
				háromfedélzetes sorhajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				
 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				1869
				 | 
				53 
				 | 
				42,8
				 | 
				15,2
				 | 
				6,1
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				-
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				1991
				 | 
				54,3 
				 | 
				44,1
				 | 
				15,5
				 | 
				6,6
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1999
				 | 
				54,3 
				 | 
				44,1
				 | 
				15,5
				 | 
				6,6
				 | 
				 
				 |  
				| 
				2. osztályú 90 ágyús
				háromfedélzetes sorhajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				1551
				 | 
				49,4
				 | 
				40,2
				 | 
				14,3
				 | 
				5,6
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				1566
				 | 
				50,0
				 | 
				40,4
				 | 
				14,4
				 | 
				5,7
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				1626
				 | 
				50,6
				 | 
				40,9
				 | 
				14,6
				 | 
				5,9
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				1678
				 | 
				51,2
				 | 
				41,8
				 | 
				14,6
				 | 
				6,1
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1780
				 | 
				51,8
				 | 
				42,2
				 | 
				14,8
				 | 
				6,2
				 | 
				 
				 |  
				| 
				
				                               3. osztályú 80 ágyús háromfedélzetes
				sorhajó                  
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				1283
				 | 
				47,5
				 | 
				38,9
				 | 
				14,3
				 | 
				5,4
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				1350
				 | 
				48,2
				 | 
				39,1
				 | 
				14,4
				 | 
				5,5
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				1400
				 | 
				48,2
				 | 
				38,9
				 | 
				14,6
				 | 
				5,7
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				1472
				 | 
				49,1
				 | 
				39,9
				 | 
				14,6
				 | 
				5,9
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1585
				 | 
				50,3
				 | 
				41,1
				 | 
				14,8
				 | 
				6,1
				 | 
				 
				 |  
				| 
				3. osztályú 70 (64)
				ágyús kétfedélzetes sorhajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				1069
				 | 
				45,7
				 | 
				37,2
				 | 
				12,5
				 | 
				5,3
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				1128
				 | 
				46,0
				 | 
				37,5
				 | 
				12,6
				 | 
				5,3
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				1223
				 | 
				46,0
				 | 
				37,2
				 | 
				13,2
				 | 
				5,4
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				1290
				 | 
				46,9
				 | 
				38,2
				 | 
				13,4
				 | 
				5,8
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1414
				 | 
				48,8
				 | 
				40,0
				 | 
				13,7
				 | 
				5,9
				 | 
				 
				 |  
				| 
				4. osztályú 60 (58)
				ágyús kétfedélzetes sorhajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				914
				 | 
				43,9
				 | 
				36,3
				 | 
				11,6
				 | 
				4,8
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				951
				 | 
				43,9
				 | 
				35,8
				 | 
				11,9
				 | 
				5.0
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				1061
				 | 
				43,9
				 | 
				35,5
				 | 
				12,6
				 | 
				5,2
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				1123
				 | 
				44,8
				 | 
				36,5
				 | 
				12,8
				 | 
				5,5
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1191
				 | 
				45,7
				 | 
				37,5
				 | 
				13,0
				 | 
				5,6
				 | 
				 
				 |  
				| 
				4. osztályú 50 ágyús
				kétfedélzetes sorhajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				703
				 | 
				39,6
				 | 
				32,9
				 | 
				10,7
				 | 
				4,3
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				755
				 | 
				40,8
				 | 
				33,4
				 | 
				11,0
				 | 
				4,6
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				853
				 | 
				40,8
				 | 
				33
				 | 
				11,7
				 | 
				4,8
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				968
				 | 
				42,7
				 | 
				34,7
				 | 
				12,2
				 | 
				5,2
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				1052
				 | 
				43,9
				 | 
				35,9
				 | 
				12,5
				 | 
				5,2
				 | 
				 
				 |  
				| 
				5. osztályú 44 ágyús
				kétfedélzetes hajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				814
				 | 
				40,5
				 | 
				33,2
				 | 
				11,4
				 | 
				4,9
				 | 
				 
				 |  
				| 
				5. osztályú 40 ágyús
				kétfedélzetes hajó
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				531
				 | 
				36
				 | 
				29,7
				 | 
				9,8
				 | 
				4,1
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				594
				 | 
				37,8
				 | 
				31
				 | 
				10,1
				 | 
				4,3
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				678
				 | 
				37,5
				 | 
				30,6
				 | 
				10,9
				 | 
				4,4
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				706
				 | 
				38,4
				 | 
				31,2
				 | 
				11,0
				 | 
				4,7
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				 
				 |  
				| 
				                5. osztályú 30 ágyús kétfedélzetes hajó               
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				416
				 | 
				32,9
				 | 
				27,4
				 | 
				9
				 | 
				3,7
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				416
				 | 
				34,7
				 | 
				27,4
				 | 
				9
				 | 
				3,7
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				 
				 |  
				| 
				                                               6.
				osztályú 20 (24) ágyús kétfedélzetes hajó                                     
				 |  
				| 
				1706-os
				 | 
				 -
				 | 
				 -
				 | 
				- 
 | 
				 -
				 | 
				 
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1719-es
				 | 
				1719
				 | 
				374
				 | 
				32,3
				 | 
				26,7
				 | 
				8,6
				 | 
				2,8
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1733
				 | 
				430
				 | 
				32,3
				 | 
				26,5
				 | 
				9,3
				 | 
				2,9
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1741
				 | 
				498
				 | 
				34,1
				 | 
				27,9
				 | 
				9,8
				 | 
				3,4
				 | 
				 
				 |  
				| 
				1745-ös
				 | 
				508
				 | 
				34,4
				 | 
				28,4
				 | 
				9,8
				 | 
				3,4
				 | 
				 
				 |  
	 
	 
	 
	 
	 
	
	Egy korszak vége
	 
	 
	 
	1755-ben Joseph
	Allin egészségi állapota miatt
	visszavonult a Surveyor the Navyban betöltött posztjáról. A Surveyort közösen vezette
	Jacob Ackworth-al egészen Ackworth 1749-es haláláig. Azt követően egyedül az ő kezében összpontosult a szervezet irányítása. Az Admiralitás gyorsan reagált. Kinevezte Thomas Sladet
	és William Bateleyt a Surveyor új közös vezetőjévé. Nem sokkal
	később két új 70 ágyús hajó építésére került sor Slade tervezete
	alapján 50,4 m hosszúsággal, ami jelentős méret növekedés volt az elődeik
	1754-ben bevezetett 49,4 m hosszával szemben. 
	
	 
	A korszak
	bénító konzervativizmusa véget ért és a
	brit hajógyártás befejezte
	lassú haldoklását, amikor Anson, mármint az Admiralitás első Lordja, átszervezte a Navy
	Boardot  olyan emberek kinevezésével, akik támogatták
	az Admiralitást ahelyett, hogy harcoltak
	volna vele, mint ahogy volt az
	korábban. 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
	Forrás:  http://en.wikipedia.org/wiki/1745_Establishment
	 
	                                                                                                                                                                  Huszár László 
	 
 
 |  |  |