Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Modern hajók, történeteik arrow Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése PDF Nyomtatás E-mail

Baksa Béla, 2013. augusztus 23. Péntek 09:41

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 45524    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
foto-18.jpg Nagy híve vagyok a mindenféle praktikus segédeszközök készítésének. Ezekkel sokszor könnyebbé, egyszerűbbé tehetjük a munkánkat. Egyszer kell csak legyártani és utána sokszor használhatóak. Ezzel a rögzítő szerkezettel a fedélzeti rácsok keretének összeragasztását könnyíthetjük meg. A szorító jól tartja a kis fadarabokat, amíg megköt a ragasztó.
foto-19.jpg Utána összeillesztve a két felet készre ragaszthatjuk a keretet is.
foto-20.jpg A keretekbe bekerültek a rácsok is.
foto-21.jpg Az összeragasztott rácsok széleit maróval körbemartam, a felső síkját enyhén domborúra csiszoltam, majd az egészet erősen higított dió páccal átkentem. (Szeszes pácot használok, mert ez nagyon gyorsan párolog és így nincs ideje annyira megdagadni a szépen felcsiszolt fa rostjainak.)
foto-22.jpg Közben elkészültek a fedélzeti ajtók is.
foto-23.jpg Készítettem két vízpumpát is.
foto-24.jpg Valamint egy kompasz szekrényt (szép fényes réz gombokkal) és egy fel és oldalra nyitható fedélzeti lejárót is.
foto-25.jpg A horgonykötél fel csörlőzéséhez vízszintes kötélcsörlőt használtak. Ennek az elkészítéséhez meglepően komoly gépekre volt szükség. (Eszterga, és marógép osztófejjel.) De aztán végül elkészült ez is.
foto-26.jpg Az árboc előtt elhelyezkedő kötélfogó pad, a kötélfogó szegekkel.
foto-27.jpg A kormánylapát a zsanérokkal.
foto-28.jpg Az árbocot és a sudár szárt is természetesen diófából esztergáltam.
foto-29.jpg A gaffrúd és a bummfa is dióból készült, csak az elkészítés után ében páccal feketére színeztem.
foto-30.jpg A vitorlarudak, a kitolható szárnyvitorla rudakkal.
foto-31.jpg A főárboc után az orrárboc elkészítése következett. Itt még nyers lecsiszolt állapotban látható.
foto-32.jpg Ezután egy nagyon aprólékos munka következett. Az ágyúk lafettáinak oldalait kimartam, majd fűrészgéppel felszeleteltem. A tengelyvégek és a kocsi kerekek esztergálva lettek.
foto-33.jpg Az ágyú kocsik összeállításához újabb segédeszközt csináltam. Ezzel könnyen be lehetett állítani az oldalak összetartását.
foto-34.jpg Beragasztva a tengelyek.
foto-35.jpg Egy ágyú kocsi készen.
foto-36.jpg Ennyi minden részből áll össze egy ágyú.
foto-37.jpg Nyolc darab négy fontos ágyú 1:48-as méretarányban.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2013. augusztus 23. Péntek 13:37


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)

Írta: Tyrman () 2013. november 10. Vasárnap 22:13

Írta: Tyrman 2013. november 10. Vasárnap 22:13

Kedves Béla! 
 
Ezúton is szeretnék gratulálni a IV. Pelikán kupán F08 kategóriában elért arany fokozatodhoz, valamint 
a közönség külön díjához, amit ezzel a hajóval értél el. :) 
 
Az egyetlen dolog amit sajnálok, hogy a 230 kiállított maketből csak te vittél fa hajót. Bár a munkád mindenkit lenyűgözött. 
 
Miki

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2013. augusztus 24. Szombat 10:13

Írta: hajómester 2013. augusztus 24. Szombat 10:13

Szia Béla! 
Gratulálok a munkádhoz, nagyon jól sikerült. Egy szép és igazán érdekes hajó modelljét építetted meg, aminek az értékét csak növeli, hogy minden darabja a saját munkád erőfeszítéséből jött létre, azaz teljesen egyedi. 
A hajó történetéhez még annyit hozzátennék, hogy a típus továbbfejlesztéséből jött létre szintén az amerikai partok mentén a szkuner azáltal, hogy a hajót kissé hosszabbra építették és ellátták egy tatárboccal, aminek csak hosszvitorlája volt. 
A felső dörzsfákról Én annyit mondanék, hogy a rajz alapján azok inkább díszlécek voltak és talán jobb lett volna talán profilozni őket, de így is jó, hiszen olyan nem volt hogy minden hajót egyformára építettek, ezért ez az eltérés belefér az alkotói szabadságba.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Flamenco () 2013. augusztus 23. Péntek 23:28

Írta: Flamenco 2013. augusztus 23. Péntek 23:28

Nagyon super Béla! 
Nem kötekedésböl, de egyetlenegy kifogásom van: kár, hogy a felsö dörzsfák futása hátul nem igazán egyenetes. :cry  
Igazán nagy kár.  
De ettöl függelenül: igy tovább! 
Üdv - Laszlo

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 3 a(z) 3 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett