Baksa Béla,
2013. augusztus 23. Péntek 09:41
|
Átlagos értékelés : (0 szavazat) |
Megtekintések száma : 45409 |
Kedvenc : 1 |
Rovat : Cikkek, Építés alatt |
4 / 5 oldal
|
Közben természetesen készült a hajótest (Hull) is. A vízvonal alatti rész egy világosszürke védő festést kapott. A vízvonal felett a hajótest feketére és vörösre lett színezve. Maga a makett átkerült egy másik praktikusabb állványba. |
|
Egy másik nézetből. |
|
Felkerültek a fedélzetre az ágyúk, felszerelve a fék és visszahúzó kötelekkel, illetve felkerült a kormányállás is. |
|
Ezután az állókötélzet felszerelése következett. Kötélverő gép készítéséig még nem jutottam el, így ehhez a jól bevált „Oszkár féle” kötélzetet használtam. Há’l isten ő készíttet bal illetve jobb sodrású kötelet is! A kötélblokkok (csigák) készítéséhez almafát használtam. Egyrészt azért mert az volt, másrészt azért mert a gyümölcsfák fája sűrű, kemény és tömör, így jól megmunkálható. A nagyolást gépekkel végeztem (körfűrész és maró) a végső alakításhoz finom csiszoló papírt használtam, amit felragasztottam egy vékony falapocskára. |
|
Egy közelebbi kép. |
|
Ugyan ez hátulról. |
|
Következett a vitorla rudak felszerelése és a hozzá tartozó kötélzet felkötése. Ez úttal úgy döntöttem, hogy nem teszek erre vitorlát. Ezt később látni fogjátok, hogy miért. |
|
Egy közelebbi kép hátulról és felülről. |
|
Egy közeli kép a tattükör kiképzéséről, ahol jól láthatóak az „ólomüveg ablakok”. |
|
Mivel egy viszonylag kisméretű hajóról van szó, így az elmaradhatatlan kiegészítők között szerepeltek az evezők is. Ezeket „üzemen kívül” általában a hajó tat részének az oldalán felkötve tárolták. |
|
Egy másik nézetből. |
|
A kormánylapát biztosítása kötéllel. |
|
Egy közeli kép az egyik ” Swivel gun”-ról. |
|
Egy belső nézet a fedélzetről. |
|
Az evezők elkészítése sokkal több munkafolyamatot rejt magában, mint az ember az első látásra gondolná. Érdekessége miatt röviden leírom az elkészítését. Először is diófából körfűrésszel négyzet keresztmetszetű rudacskákat vágtam. Ezeket esztergába fogva, óvatosan kialakítottam az evezők rúdjait. Utána kivéve az esztergából körfűrésszel két oldalt lelapoltam az evezők tollait. Visszafogva a gépbe, kialakítottam a rudak végén a vékonyabb átmérőjű fogó részeket. Ismét kivéve a gépből csiszoló géppel és tűreszelővel kinagyoltam a végleges formáját az evezők tollának. Ezt csiszoló papírral tovább finomítva gondosan kialakítottam a tollak madárnyelv keresztmetszetét és felpolíroztam a kész evezőt. Következett a pácolás, az evezővég maszkolása és pácolása feketére, valamint az evezőtoll maszkolása és festése fehérre. A megszáradt festést vizes polirpapírral felcsiszoltam, majd újra festettem. A legvégén az egészet átkentem viaszos narancsolajjal. Ilyenek lettek. |
|
Természetesen horgony nélkül nincs hajó. |
|
|
|
Utolsó frissítés : 2013. augusztus 23. Péntek 13:37 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(0 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (3), English (0)
Hozzászólás
|
Írta: Tyrman () 2013. november 10. Vasárnap 22:13