Main page arrow Forum arrow Sailing ships arrow Sailor life
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése PDF Print E-mail

By Baksa Béla, on 2013. August 23. Friday 09:41

Average user rating :    (0 vote)

Views : 45258    

Favoured : 1

Published in : Articles, Under Construction

Article Index
Egy XVII. századi bermuda szlúp épétése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész
foto-38.jpg Közben természetesen készült a hajótest (Hull) is. A vízvonal alatti rész egy világosszürke védő festést kapott. A vízvonal felett a hajótest feketére és vörösre lett színezve. Maga a makett átkerült egy másik praktikusabb állványba.
foto-39.jpg Egy másik nézetből.
foto-40.jpg Felkerültek a fedélzetre az ágyúk, felszerelve a fék és visszahúzó kötelekkel, illetve felkerült a kormányállás is.
foto-41.jpg Ezután az állókötélzet felszerelése következett. Kötélverő gép készítéséig még nem jutottam el, így ehhez a jól bevált „Oszkár féle” kötélzetet használtam. Há’l isten ő készíttet bal illetve jobb sodrású kötelet is! A kötélblokkok (csigák) készítéséhez almafát használtam. Egyrészt azért mert az volt, másrészt azért mert a gyümölcsfák fája sűrű, kemény és tömör, így jól megmunkálható. A nagyolást gépekkel végeztem (körfűrész és maró) a végső alakításhoz finom csiszoló papírt használtam, amit felragasztottam egy vékony falapocskára.
foto-42.jpg Egy közelebbi kép.
foto-43.jpg Ugyan ez hátulról.
foto-44.jpg Következett a vitorla rudak felszerelése és a hozzá tartozó kötélzet felkötése. Ez úttal úgy döntöttem, hogy nem teszek erre vitorlát. Ezt később látni fogjátok, hogy miért.
foto-45.jpg Egy közelebbi kép hátulról és felülről.
foto-46.jpg Egy közeli kép a tattükör kiképzéséről, ahol jól láthatóak az „ólomüveg ablakok”.
foto-47.jpg Mivel egy viszonylag kisméretű hajóról van szó, így az elmaradhatatlan kiegészítők között szerepeltek az evezők is. Ezeket „üzemen kívül” általában a hajó tat részének az oldalán felkötve tárolták.
foto-48.jpg Egy másik nézetből.
foto-49.jpg A kormánylapát biztosítása kötéllel.
foto-50.jpg Egy közeli kép az egyik ” Swivel gun”-ról.
foto-51.jpg Egy belső nézet a fedélzetről.
foto-52.jpg Az evezők elkészítése sokkal több munkafolyamatot rejt magában, mint az ember az első látásra gondolná. Érdekessége miatt röviden leírom az elkészítését. Először is diófából körfűrésszel négyzet keresztmetszetű rudacskákat vágtam. Ezeket esztergába fogva, óvatosan kialakítottam az evezők rúdjait. Utána kivéve az esztergából körfűrésszel két oldalt lelapoltam az evezők tollait. Visszafogva a gépbe, kialakítottam a rudak végén a vékonyabb átmérőjű fogó részeket. Ismét kivéve a gépből csiszoló géppel és tűreszelővel kinagyoltam a végleges formáját az evezők tollának. Ezt csiszoló papírral tovább finomítva gondosan kialakítottam a tollak madárnyelv keresztmetszetét és felpolíroztam a kész evezőt. Következett a pácolás, az evezővég maszkolása és pácolása feketére, valamint az evezőtoll maszkolása és festése fehérre. A megszáradt festést vizes polirpapírral felcsiszoltam, majd újra festettem. A legvégén az egészet átkentem viaszos narancsolajjal. Ilyenek lettek.
foto-53.jpg Természetesen horgony nélkül nincs hajó.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Last update : 2013. August 23. Friday 13:37


Users' Comments  RSS feed comment
 

Average user rating

   (0 vote)

 
Comment language: Magyar (3), English (0)

Add your comment
Only registered users can comment an article. Please login or register.

No comment posted



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Prev   Next >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett