3 of 6 Page
|
Elkészült a test csiszolása, valamint felkerültek a külsõ lécek és az alsóbb fedélzetek gerendavégei. A tervrajzzal ellentétben a kilógó gerendák helyét a fedélzet felett beemelet plusz bordavégek közötti szakaszokra állítottam be.
|
|
A kilógó gerendavégek beszerelése úgy történt, hogy a lecsiszolt hajótestet kivágtam, és csak egy rövid méretre vágott alaktrészt illesztettem be a lyukba, kellõ kiállással, és a hajótest ívére csiszolt végekkel.
|
|
A tatnál a korábban látható illesztési hibákat sikerült kitömíteni, a dörzslécek terv szerinti elhelyezése okozott némi problémát, de végig gondolva a terv minõségét, a lécek a természetes hajlása adta meg végül a végleges helyüket.
|
|
A kormánylapát vasalása vörösréz lemezbõl készült, gombostû szegezéssel. Mivel tapasztalatom szerint a pillanatragasztó nem ragasztja túl jól a vörösrezet, a kormánylapát hátsó élén a kétoldalról jövõ lemezeket egymás alá hajtogatva ragasztottam, illetve szegeltem a helyükre. Így a késõbbi mozgatásnál nem fog tudni sérülni a vasalat.
|
|
Az orrfedélzet oldalpalánkozása 1 mm-es gõzõlt bükk furnérból készült. Az íveket elõre kiszerkesztettem, így elkerültem azt, hogy a lécek párhuzamossága elvesszen.
|
|
Elkészült a festés. Eredetileg pácolt hajót szerettem volna építeni, de mint kiderült a tömítésre használt folyékony fa máshogy szívja be a pácot, mint a faanyag, ezért az elkészült 3 réteg pácolást barna makettfestékkel átködöltem. A hajótest így nem lett homogén, és szerintem kellõ mértékben foltos maradt.
|
|
A flamand karakkból okulva a hajótest belsélyében lekötött vitorlaköteleket elkészítettem, valamint a kormánylapát biztosító kötele is a helyére került. Ezt a kötelet csavarodás ellen pillanatragasztóval itattam át. Sem párára, sem erõszakra nem tud már megcsavarodni.
|
|
A tatfedélzet könyökfái is a helyükön.
|
|
Az elõbb említett belsõ lekötések.
|
|
A hajótest szerintem kellõ foltossága.
|
|
|
|
Last update : 2019. April 17. Wednesday 12:31 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (2), English (0)
Add your comment
|