Főoldal arrow Cikkek arrow Modellezés arrow Barkács arrow Velencei karakk (1500-ból) építése
Velencei karakk (1500-ból) építése PDF Nyomtatás E-mail

Török András, 2017. július 07. Péntek 14:39

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 52245    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Velencei karakk (1500-ból) építése
2.rész
3.rész
4.rész
5.rész
6.rész
kep023.jpg Elkészült a test csiszolása, valamint felkerültek a külsõ lécek és az alsóbb fedélzetek gerendavégei. A tervrajzzal ellentétben a kilógó gerendák helyét a fedélzet felett beemelet plusz bordavégek közötti szakaszokra állítottam be.
kep024.jpg A kilógó gerendavégek beszerelése úgy történt, hogy a lecsiszolt hajótestet kivágtam, és csak egy rövid méretre vágott alaktrészt illesztettem be a lyukba, kellõ kiállással, és a hajótest ívére csiszolt végekkel.
kep025.jpg A tatnál a korábban látható illesztési hibákat sikerült kitömíteni, a dörzslécek terv szerinti elhelyezése okozott némi problémát, de végig gondolva a terv minõségét, a lécek a természetes hajlása adta meg végül a végleges helyüket.
kep026.jpg A kormánylapát vasalása vörösréz lemezbõl készült, gombostû szegezéssel. Mivel tapasztalatom szerint a pillanatragasztó nem ragasztja túl jól a vörösrezet, a kormánylapát hátsó élén a kétoldalról jövõ lemezeket egymás alá hajtogatva ragasztottam, illetve szegeltem a helyükre. Így a késõbbi mozgatásnál nem fog tudni sérülni a vasalat.
kep027.jpg Az orrfedélzet oldalpalánkozása 1 mm-es gõzõlt bükk furnérból készült. Az íveket elõre kiszerkesztettem, így elkerültem azt, hogy a lécek párhuzamossága elvesszen.
kep028.jpg Elkészült a festés. Eredetileg pácolt hajót szerettem volna építeni, de mint kiderült a tömítésre használt folyékony fa máshogy szívja be a pácot, mint a faanyag, ezért az elkészült 3 réteg pácolást barna makettfestékkel átködöltem. A hajótest így nem lett homogén, és szerintem kellõ mértékben foltos maradt.
kep029.jpg A flamand karakkból okulva a hajótest belsélyében lekötött vitorlaköteleket elkészítettem, valamint a kormánylapát biztosító kötele is a helyére került. Ezt a kötelet csavarodás ellen pillanatragasztóval itattam át. Sem párára, sem erõszakra nem tud már megcsavarodni.
kep030.jpg A tatfedélzet könyökfái is a helyükön.
kep031.jpg Az elõbb említett belsõ lekötések.
kep032.jpg A hajótest szerintem kellõ foltossága.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2019. április 17. Szerda 12:31


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 2 a(z) 2 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (2), English (0)

Írta: wercome () 2016. április 06. Szerda 14:33

Írta: wercome 2016. április 06. Szerda 14:33

Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit sajnálom, hogy megint festetted, így nem látszódnak olyan jól a palánkok, persze összességében azért az előzőnél sem volt feltűnő. Gondolom most jönnek a felépítmények, az lesz az igazi ácsolás!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2015. február 26. Csütörtök 08:37

Írta: wercome 2015. február 26. Csütörtök 08:37

Nagyon jó, tetszik, egyébként is kedvenceim a középkori "egyszerűen "ácsolt hajók. Idáig jó a palánkozás, a pácolás pedig sokat fog rajta dobni. A folyékony fával azért csinálnék egy kísérletet, már pácolásilag, nem tudom mennyire fogja be a pác. Nagy érdeklődéssel várom a fejleményeket!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 2 a(z) 2 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett