3 / 6 oldal
|
A tervezés után kezdõdhet az építés. Bár a tervrajz még nem teljes, de az építés során felmerülõ hibákat, a tervrajzon utólag javítani tudom.
|
|
A bordák összerakása után a külsõ látszó gerinc készült el, végig nútolva, hogy a palánkozást be lehessen illeszteni.
|
|
A hajó orrán a tömör alkatrészek pontosítása a külsõ gerinc elkészülte után.
|
|
Ahogy az orron, úgy a taton is elkészült a tömör alkatrészek rendszere. A test hosszmerevítése menetes szárral történt, amelynek szerintem nagy elõnye, hogy ha a gerinc tárolási hiba miatt ferde, ezzel a módszerrel egyenesre lehet feszíteni.
|
|
A két alsó fedélzet alapját diplex kartonból csináltam, amire ráragasztom a fedélzet deszkázatát. A diplex kellõ merevséget ad az összeragasztott fedélzetnek és jól viseli a több irányú ívelést.
|
|
A hajótest palánkozását fentrõl lefelé kezdtem el, így a palánkok tartják a fedélzet ívét.
|
|
A bordák tömör részéhez érve, a palánkok gombostû szegeléssel kerültek a helyükre.
|
|
A teljes külsõ héjazat, az elsõdleges csiszolás után.
|
|
Mivel a hajótest belülrõl is héjalt, a testet belülrõl faragasztóval, és gézlappal merevítettem ki, hogy a test ne repedjen meg, az esetleges hõmérséklet változástól.
|
|
A teljes hajótest megkapta a merevítést.
|
|
A hajótest a másodlagos csiszolás után. Látszik, hogy elvékonyodtak a lécek. A belsõ merevítésnek köszönhetõen, a lécek nem váltak el egymástól.
|
|
A test tömítése folyékony fával történt. A festménybõl is látható, hogy festett a hajó, tehát nem fontos a lécek teljes láthatósága.
|
|
|
|
Utolsó frissítés : 2021. augusztus 11. Szerda 14:49 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(0 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (0), English (0)
Hozzászólás
|