4 / 6 oldal
|
Az ágyúablakok kivágása után, a külsõ és a belsõ héjazat közötti közdarabok kerültek a helyükre. Az elõ elkészített fedélzet is beragasztásra került. A fedélzet lécezése a már említett diplex kartonra lett felragasztva, a deszkák élét fekete alkoholos filctollal kihúztam egyesével.
|
|
A már említett tervezési hibalehetõség szép példája: a bordák helyének meghatározásakor nem figyeltem oda az ágyúablakok helyére, ezért ki kellett vágni azokból.
|
|
A hajótest ágyúablakokkal és fedélzettel. Szintén tervezési hiba miatt a taton illesztõ bordákat kellett beépítenem, hogy a héjazat a helyén maradjon.
|
|
Bekerült a helyére a belsõ héjazat, a fedélzetek támaszgerendái, és a tatfedélzeten a könyökfák. A középsõ evezõs fedélzeten kifúrtam az evezõk helyét, és az evezõ padok tartógerendáit is elkezdtem beépíteni a helyükre.
|
|
A belsõ héjazaton láthatóak azok a pontok, ahol a felsõbb fedélzet gerendái fognak csatlakozni a szerkezethez.
|
|
Az orrfedélzet és az evezõs fedélzet találkozásánál egy keresztfal kerül majd beépítésre. A keresztfal tartógerendája a 3. ágyúablaktól balra látható. Nincs semmilyen utalás arra, hogy lettek volna keresztfalak a hajótesten belül, de szerintem logikus, hogy az ágyúk el legyenek különítve a gályaraboktól, esetleges lázadás esetén.
|
|
A tatfedélzeten is kiépül egy keresztfal, ugyanazon okból, mint az orrfedélzeten.
|
|
Az orrtõke vízszintes merevítése és a horgonykötelek bevezetése is elkészült az orrban.
|
|
|
|
A tatfedélzet gerendaszerkezete, a tat árboc kiváltással. A szerkezet nem teljes, a hosszirányú gerendák 2x2 mm-esek, közéjük osztatonként 3 db 1x1 mm-es gerenda kerül majd. Az 1x1 mm-es gerendák a fedélzeti deszkázat felragasztása után kerülnek a helyükre.
|
|
Az elõbb említett dörzsléceknek tartaniuk kell majd a hajó fedélzeteinek az ívét, ami ezen a fotón jól látható.
|
|
|
|
Utolsó frissítés : 2021. augusztus 11. Szerda 14:49 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(0 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (0), English (0)
Hozzászólás
|