Main page arrow Forum
Hajomakett.hu Fórum
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Vá: Zöld fül (1 viewing) (1) Guests
Go to bottom Post Reply Favoured: 0
TOPIC: Vá: Zöld fül
#2368
vidonka (User)
Újonc
Posts: 6
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 7 Month Karma: 0  
Tegnap óta megszaporodtak a levelezések, így kissé lemarava súgok. A műszaki karton szerintem az 1 mm körüli vastagságú, hasonlít ahhoz a paundeklihez, amire a gyárban az ingeket szokták felcsomagolni. Nem kimondottan célszerű nyomtatóba tenni, mert úgy összetörik egymást, hogy utána nem győzöd meggyónni. Mármint amiket mondtál.Jómagam műszaki rajzlapra esküszöm, mert elég rugalmas ahhoz, hogy tartása legyen, nem törik be könnyen és nem utolsósorban prímán lehet RAGASZTANI. Ha elfogadsz egy tanácsot, a technokollt és az akril vackokat kezedbe sem veszed, hanem a Palma Koll nevűt próbáld ki. Ez lényegében papír pillanatragasztó gél. (Hülyén hangzik nem igaz?) Kb. fél-másfél perc alatt készre szárad, nem üt át a papíron jóll lehet vele haladni. A másik jó tulajdonsága. hogy vékony, sublerrel ugyan nem mértem, de olyan 0,2 mm körül lehet a súlya pedig olyan 150-200 g/m2 körül. Ez tipp volt...A vékonyabb 80 grammos fénymásoló papírok is alaklamazhatóak, különösen akkor, ha rétegeket kell egymásra építeni, mert a kivágott alkatrészt szépen fel lehet kasírozni egy megfelelő vastagságú kartonra lásd cipősdoboz, kinder-csoki, miegymás. Az egyik moedellező oldalon, a fene se tudja melyiken láttam olyat, hogy selyempapírra nyomott zászlót két példányban, tükrözve, majd a kettőt úgy ragasztotta össze, hogy közé alufóliát tett, így amolyan szélfútta, mérsékelten giccses darabot kapott.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#2369
kaloz (User)
Fanatikus Tag
Posts: 214
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 7 Month Karma: 0  
Nincs igazad! Vízbe áztatva, pl. az eredeti műanyag vitorlára rásimítva és megszárítva, sokkal jobb benyomást kelt, mint a sztirol! És papírmaketthez papírvitorlát! Legyél következetes! Légyszí!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#2370
kaloz (User)
Fanatikus Tag
Posts: 214
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 7 Month Karma: 0  
Én is raktam fel már műa. vitorlát, és nekem teccik! Lehet, hogy !amazed vagyok? Mielőtt rákérdeznétek, nincs sok hajómakettem és azok is régiek!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3220
Csibészke (User)
Újonc
Posts: 14
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
Ismét egy nagyon amatőr kérdés, hogyan lehet egy rézdrótot (1mm átmérő) teljesen kiegyenesíteni ?
Sajna még a lakk tipusra sem kaptam konkrét választ, de még bízom benne, hogy segít valaki. ?!
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3221
wercome (User)
Fanatikus Tag
Posts: 183
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 3  
Két egyenes és sima (fém)lap között, a felső lapot lefelé nyomva görgeted előre-hátra. Hosszú esetén kihúzást lehet alkalmazni: egyik végét lerögzíted, a másikat húzod (általában valami feszítőszerkezettel, mert nem biztos, hogy kézzel akkorát tudsz húzni!), addig, míg egy kicsit megnyúlik és egyenes marad. Ha túlhúzod az átmérő csökkenni fog.
Modellboltban kapható lakkot használok, mert ezek nem bántják a különböző festékeket, de fán még nem próbáltam. Többféle típust alkalmaztam (nem akrilt!), de nagy különbséget nem észleltem.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3222
mephistomi (User)
Fanatikus Tag
Posts: 268
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
Apró üllőn kis súlyú kalapáccsal ütögesd és forgasd. Aprókat ütni és keveset forgatni. Lehetőleg oda üss, ahol a legnagyobb a kanyar. Előbb-utóbb egyenes lesz.

A lakktípussal mi a baj? Ennél jobban nem lehet kivesézni a témát... Próbáld ki egy mintadarabon hogy melyik lakk tetszik. Nekem a SZÍNTELEN MATT BELTÉRI BÚTORLAKK vált be (TRILAK gyártmány), azt is túlhígítottam nem szerves hígitóval.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3224
Csibészke (User)
Újonc
Posts: 14
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
Köszi a tanácsokat. Remélem egyszer olyan réz szerkezeteket is tudok csinálni mint ami az IJN Tone-n van
A lakknál meg tényleg marad a próba, elsőre a bútorlakkal.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3225
Imi (User)
Lelkes Tag
Posts: 110
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
A rézdrót kiegyenísétésére mindig két fogót, vagy csipeszt használok. Minél vastagabb, annál nagyobb erő kell a kiegyenesítéshez. Tehát jól meg kell fogni a két végét, és ellenkező irányba húzni. 1 mm-es átmérőjű dróthoz már jó kis kondira van szükség. Ha nem megy máshogy, fogasd be az egyik végét satuba és húzd a másikat egy fogóval (pl kombinált). Ha vágni kell, használj körömcsipeszt (ehhez az átmérőhöz a nagyobb kivitel a jobb) és a végét csiszold el a vágás helyén. Így garantáltan szép és egyenes darabot kapsz. A húzás után az átmérő csak nagyon minimálisan változik, szinte nem is mérhető. Szemmel semmi esetre nem veszed észre a vékonyodást.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3226
zsozsi (User)
Tag
Posts: 63
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
Ha rövidebb, mondjuk 50-60 cm-es darabra van szükséged, a két mutatóujjadra felcsavarva a végét, fa deszka élére (fém nem jó, mert kopik a szál) merőlegesen húzogatva kiegyenesíthető. Az előzőekben írt módszerekkel finomíthatod, pl. húzás. A deszka lapjaival bezárt szög 35-40 fok.
Üdv zsozsi
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
#3227
Imi (User)
Lelkes Tag
Posts: 110
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Vá: Zöld fül 15 Year, 5 Month Karma: 0  
Persze egyengetni is lehet, de az már kicsit időigényesebb dolog. A húzás ideje pedig kb 1 mp... Minél vastagabb, annál egyensebb lesz, és minél vékonyabb, annál inkább szereti felvenni a kifli alakját (hosszabb szál esetén). Ilyenkor tényleg egyengetni kell, pl csipesszel, vagy egyszerűen az ujjaddal a megfelelő helyen. Az én esetemben erre ritkán szokott sor kerülni.
 
Logged Logged  
  The administrator has disabled public write access.
Go to top Post Reply
Powered by FireBoardget the latest posts directly to your desktop

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett