HMS Victory

Nelson híres hajójának kicsinyített mása Bubutól.

 

Mordaunt

Szikora László hajójának építési fázisait követheted itt nyomon.

 

HMS Unikorn fregatt építése.

HMS Unikorn fregatt építése.

 

A nápolyi galleas

Török András (Némó)
Legújabb hajója

 

A yassi adai hajó

Némó yassi adai hajójának ismertetése.

 

Peregrine Galley

A Peregrine Galley feljavított kittje Gatewaytől
Főoldal
A H.M.S. Victory építése PDF Nyomtatás E-mail

viola, 2004. október 18. Hétfő 19:59

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 83372    

Kedvenc : 2

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett

Tartalomjegyzék
A H.M.S. Victory építése
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
oldal 8
oldal 9
oldal 10
oldal 11
oldal 12
A cikksorozatban nyomonkövethetjük a szerző hajójának építését.
  • Alap : Panart VICTORY
  • Méretarány: 1:78
  • Teljes hossz: 1300 mm
Fotómaratott díszítések, az összes ágyú az ágyúnyílások keretezése, a hajófenék réz borításának anyaga stb. tartalma a kittnek. A kitt ára 82 e pénz.
A gerinc és a borda összerakása hagyományos módon történt. A csomagban lévő lemezekből a lézerrel már kivágott elemeket ki kell szépen szedni, lesorjázni, sorrendben felilleszteni beállítani, be kellett illeszteni egyidejűleg két fedélzetet ami később nem látható ( elsősorban merevítő feladatuk van ) továbbá 3 sor 10 x 5 mm lécet, melyek a nem a látható fedélzeti részeken lévő ágyukat fogják tartani. Ha ez megvan az egészet szépen össze kell ragasztani.
A fenti rajzon talán látható , hogy váz összeállítás miből áll és hol vannak a majdan ágyútartó feladatot ellátó lécek. Nem egy nagy kunszt.
A kitt doboza a fa alapanyagokkal.
Fotómaratott külső díszítő elemek.
Ágyúcsövek , drót , és a réz borítás lemezei.
A kitt egyéb darabjai , oszlopok , csigák , háló stb.
Fedélzeti rácsok alapanyaga , ágyúnyílások keretei , csigák , kötelek. A kötél rendkívül kevés. Biztosan kell még sok méretben és méterben is.
Ilyen táblákból vannak kivágva lézerrel a főbb darabok. Mint gerinc , bordák , stb.
Ez a főfedélzet . Ebben az állapotában már az alapra fel van ragasztva a fedélzet padlózata. A padlózat 0,5 x 3 mm x 900 mm mahagóni . Ezt 60 mm hosszú darabokra vágva fél hossz eltolással kell felragasztani az alapra.
Itt már az összeállított gerincre és bordázatra kerül az első palánksor. Anyaga hárs 2x 6X 900 mm . Megjegyzem ennél a hajónál nem lehet egy réteg palánkkal dolgozni. A Price de Neuchatel ( Constucto ) esetében ( ami szintén dupla palánkozású ) elég volt , sőt jobb , csak az első palánksort felrakni nagyon gondosan , mert az első sor 2,5 mm vastag mogyoró fa anyag. Szépen felrakva és összecsiszolva nagyon mutatós. Ennek az belső palánksora hársfa. Következésképpen muszáj felrakni mert ez adja a stabilitást , majd a 0,5 mm mahagóni második sort mert csak úgy néz majd ki jól. A puha hárssal könnyű dolgozni , de nem maradhat végleges , hiszen puhafa lévén polírozhatatlan . Ezért az első sor felrakásának precizitására különösebb figyelmet nem fordítottam . Látszik is.
A hajó felülnézetben az alsó fedélzet már a helyén. Látszik a korábban említett két stabilizációs fedélzet sárgára festve. A fedélzeti nyílásokat az eredeti terv nem keretezteti körbe mert a majdan rákerülő fedélzeti rács miatt nem látható. Én viszont a tervtől eltérően a lejáratot nyithatóan kívánom majd elkészíteni és lejáró lépcsőt készíteni a raktérbe ami szintén látható lesz . Ezért kereteztem le a fedélzeti nyílást. A keresztben látható rudacskák a ragasztó kötéséig maradnak.
A tat látható szintén változtatással a rajzokhoz képest. Eredetileg a tatkabinokba nem lehet belátni. Én úgy szeretném ha a belátás biztosított lehetne , hogy sikerül -e az majd elválik. Ezért a tatkabinok padlóját szintén lepadlóztam és a falait fehérre festettem . A padlózás közbeni állapotot mutatja a kép.
Felülnézetben a hajó . Az alsó fedélzet melletti hajóoldal ( ahol is majd ágyuk lesznek a csiptetők látszanak ) csak külső palánkozású . Ami azt jelenti , hogy a bordák belső fele nincs burkolva. Valószínűleg az eredetin így volt. Én belülről is leburkolom az alsó fedélzet oldalát és a benyúló félfedélzet alját. Talán mutatósabb lesz. A burkolás úgy történt mint a külső hajótesten. Egy réteg hárs , majd a mahagóni.
A leírás szerint ha kész az első ( belső ) palák sor ( a hárs ) csiszolás után ragasztóval le kell kenni kívülről a hajótestet . Abból a célból , hogy majd az ágyúnyílások kivágásakor ( két borda közé két ágyúnyílás is kerül ) egybemaradjon a palánksor. Én ezt nem tartottam megbízhatónak ezért mikor a palánkozás kb. 2/3 nál tartott a legfelső sortól számítva belülről ( mert ekkor még jól hozzá lehet férni alulról is ) műgyantával és üveggyapot paplannal belülről megerősítettem. Ez később nem látható és biztosítja , hogy a 104 ágyúnyílás kivágásakor ne essenek szét esetleg a palánkok. Remélem. A képen a már megszilárdult műgyantás paplan látható még eldolgozás ( szintbe csiszolás előtt ).
A fenti képeken az látszik , hogy eldolgozás előtt hogyan nézett ki a belülre felkasírozott üveggyapot a műgyantával.
2004.02.16.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 04. Kedd 11:28


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 66 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (66), English (0)

Írta: veroka () 2009. október 06. Kedd 11:40

Írta: veroka 2009. október 06. Kedd 11:40

Bocsánat, eddig nem láttam a Victoryt az oldalon. Egy apró hibát találtam rajta, amit könnyű lenne javítani. Jelenleg a brit lobogó van a hajó tatján, de a Royal Navy hajói itt a Navy lobogóját viselték, egy nagy fehér lobogót, piros kereszttel, a felső sarokban az angol zászlóval. A brit lobogó pedig az orrsudár közepén elhelyezett zászlórúdra lett felhúzva. Szintén a fehér-piros lobogó való a főárbóc csúcsára is, ezt még a kikötőben is viselték.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: attoss () 2006. augusztus 31. Csütörtök 15:37

Írta: attoss 2006. augusztus 31. Csütörtök 15:37

szevasz én attoss vagyok én aVictoryt szertném megépíteni csak az a gond hogy nemtudok szerezni palánkot tudnátok segiteni

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Vendég () 2005. február 08. Kedd 18:37

Írta: Vendég 2005. február 08. Kedd 18:37

gozgepes vagyok énmost egy gőzhajot épittek de szerintem mindegyik tűrelem játék 06204580835

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebitar () 2004. november 16. Kedd 14:49

Írta: Sebitar 2004. november 16. Kedd 14:49

Hát igen ehhez aztán kell a türelem:))Ehhez csak gratulálni lehet. Szerintem nagyon jó lett, így vitorla nélkül nekem jobban is tetszik:)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 27. Szerda 18:05

Írta: viola 2004. október 27. Szerda 18:05

Ha akarod és tudod bár mikor. Hova küldjem ? Természetesen visszavárom. Egyébként okt. 30-tól nov 6 ig nem vagyok.Ha izibe kapok címet még van időm elküldeni holnap - holnapután.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2004. október 27. Szerda 15:52

Írta: Tyrman 2004. október 27. Szerda 15:52

Gergő!Kitthez tartozó tervrajzom csak a Mantua cég kittjéhez van. Ezen kívűl még van 4 különféle forrásból származó tervrajz. Ha érdekel a dolog regisztráltasd magad és írj üzenetet nekem.Viola!Ha egyezségre tudunk jutni, akkor én szívesen scannelném a rajzot a köz javára.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 26. Kedd 21:10

Írta: viola 2004. október 26. Kedd 21:10

Tehát Gergely ! Ezek szerint másoltathatók helyben a rajzok. Árát nem tudom . Ha kell szólj. Másik : Tyrman lehet , hogy tud digitális tervrajzot ill. annak címét ahonnan magad nyomtathatod stb. Ebbe az esetben keresd Tyrmant.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Steer () 2004. október 26. Kedd 20:23

Írta: Steer 2004. október 26. Kedd 20:23

violaSzia Endre! Siófokon a Spar mellett a Pordán fotónál másolnak A1 rajzokat is. Én már másoltattam sok hajórajzot. Az ár sem kibírhatatlan.Üdv, Steer

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: viola () 2004. október 26. Kedd 18:05

Írta: viola 2004. október 26. Kedd 18:05

A tervrajzok 8-10 A1 es lap kétoldalass. nem tudom scennelni. Postán netán elküldhetem , ha le tudod másoltani , de ebben a méretben az sem egyszerű.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Vendég () 2004. október 26. Kedd 04:17

Írta: Vendég 2004. október 26. Kedd 04:17

Szia!Kerhetnek egy nagy szivesseget? Etudnad kuldeni a tervrajzot nekem neten? Az emial cimem nadrianus@hotmail.com. Hajo megvan csak tervrajzom nincs hozza!Kosz: Nardai Gergely

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 66 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

Fórum történet

1: Marjai Imre Hajómodellezés (1) Utoljára olaf
2: Corel Half Moon (1) Utoljára Ferryman
3: Kész hajómakettek (1) Utoljára RohamDroid
4: Vá: Furnérok faanyagok (3) Utoljára zokszo
5: Vá: pár db Amati kitt eladó (2) Utoljára Kraszy

Jelen vannak

Jelenleg 8 vendég olvas minketSenki nem olvas minket!

Frissítve

Hozzászólások

Mordaunt építése
Köszönöm! Egyszerűen vízben...
2019. október 02. Szerda 09:51 Tovább...
Írta: wercome

Mordaunt építése
Gyönyörű ez a hajó, gratulálok...
2019. szeptember 29. Vasárnap 08:49 Tovább...
Írta: tszecsy

Velencei karakk (1500-ból)...
Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit...
2016. április 06. Szerda 14:33 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
A 8. képnél nagyjából leírtam.
2015. december 24. Csütörtök 08:06 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
Elnézést a bamba kérdésért, de a...
2015. december 19. Szombat 15:47 Tovább...
Írta: tszecsy

Belépés

Társalgó



Csak regisztrált felhasználók írhatnak!
Regisztrálj!

Kapcsolat


www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett