HMS Victory

Nelson híres hajójának kicsinyített mása Bubutól.

 

Mordaunt

Szikora László hajójának építési fázisait követheted itt nyomon.

 

HMS Unikorn fregatt építése.

HMS Unikorn fregatt építése.

 

A nápolyi galleas

Török András (Némó)
Legújabb hajója

 

A yassi adai hajó

Némó yassi adai hajójának ismertetése.

 

Peregrine Galley

A Peregrine Galley feljavított kittje Gatewaytől
Főoldal
A Sergal készletből készűlt Soleil Royal sorhajón végrehajtott módosítások PDF Nyomtatás E-mail

oszkár, 2005. április 22. Péntek 14:30

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 31243    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett


A modell nagyon dekoratív és összetett , elkészítése némi gyakorlatot követel, így semmiképpen nem ajánlom első hajónak megépíteni. Sajnos a készlet tervrajzai nem elég részletesek, illetve az építés során hiányosságokat tapasztaltam.

Az alábbiakban leírom, milyen feljavításokat, kiegészítéseket illetve módosításokat tartottam szükségesnek a hajó építése során:

  •  Fúrókagylók elleni festéssel láttam el. 

  • Ágyúablakokat süllyesztett ablakkerettel építettem. 
  • Az ágyúcsöveket bronzszínűre festettem.
  • Ágyúk /cannonok 36-58 fontos/ előre, illetve hátravonó csigarendszerét kidolgoztam, kivétel a felső fedélzeti szinten lévő két fontos falconetteket. A falkonettek kötélzetére a szakirodalomban nem találtam utalást, úgyhogy a korábban látott hajós filmeken látottakra hagyatkozva úgy ítéltem meg, hogy az ágyú kis kaliberéből ez által kis súlyából adódóan erre nem is volt szükség.
  • Ágyútalpakat pirosra, a kerékabroncsokat feketére festettem, az ágyúkerekek tengelyeit stifttel elláttam.
  • Ágyúnyílások záró fedeleit két réteg deszkából készítettem belső rétegét pirosra festettem.
  • Az oldalkötél párkánynál a készletben rossz helyen vannak a gyűrűk illetve láncok szemei elvágva. Hiába forrasztja össze az ember őket, mivel nyírásra vannak igénybe véve a legkisebb erőhatásra elpattannak. Ezeket házilag újra elkészítettem, és úgy vágtam el az egyes szemeket, hogy a vágás helyei a forrasztás után húzó igénybevételnek legyenek kitéve. Így nagyon stabil szemeket kaptam.
  • A horgony gyűrűjét kötéllel bebandázsoltam.  
  •  Főárboc törzsvitorlarúdjának leeresztését a szamárfejen keresztül oldottam meg, a fedélzetet kivágtam, hogy hozzá lehessen férni a kötélbakba épített csigához.
  • Az előárbocnál a kötélbakba csigát szereltem az előárboc törzsvitorlarúdjának leeresztéséhez. 
  •  Az elő és főárboc törzsvitorlarudak leeresztéséhez csigákat készítettem./*Megjegyzés: a tervrajzokon  az angol hajóknál használatos csigarendszerek szerepelnek a vitorlarudak leeresztéséhez. Köztudott, hogy a francia és a holland hajóknál az ún. „szamárfejeken” keresztül történt a  törzsvitorlarudak leeresztése. */
  •  A főtarcskötél csigasora saját készítésű / a tervrajzon túl kicsi szerepel /, a kötél vezetését részletesen kidolgoztam lekötések, törökfej, csatok.
  •  Ágasköteleket feszítőblokkal elláttam.
  •  A derékszár oldalköteleinek feszítéséhez használatos tereb felőli macskafejek lekötéséhez az árboctörzs oldalköteleire „hurkát” készítettem.
  •  A sudárszár oldalköteleinél  4-es macskafejet használtam / a tervrajzon  5-ös szerepel
  •  A kötélzet házi készítésű az állókötélzet 11 a futókötélzet 6 féle átmérőjű kötélből készült. A hajó jobb oldalán bal sodratú a bal oldalán jobb sodratú kötelet használtam. Természetesen az állókötélzetet sötétbarna, a futókötélzetet kender színű kötélből készítettem.
  •  A vitorlarudakra lábalóköteleket készítettem. 
  • A kormánylapátra /a lapát elhagyását megelőzendő / köteleket erősítettem.


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2005. április 22. Péntek 14:30


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 
Hozzászólás nyelve: Magyar (0), English (0)

Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

Még nincs hozzászólás



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

Fórum történet

1: Marjai Imre Hajómodellezés (1) Utoljára olaf
2: Corel Half Moon (1) Utoljára Ferryman
3: Kész hajómakettek (1) Utoljára RohamDroid
4: Vá: Furnérok faanyagok (3) Utoljára zokszo
5: Vá: pár db Amati kitt eladó (2) Utoljára Kraszy

Jelen vannak

Jelenleg 917 vendég olvas minketSenki nem olvas minket!

Frissítve

Hozzászólások

Mordaunt építése
Köszönöm! Egyszerűen vízben...
2019. október 02. Szerda 09:51 Tovább...
Írta: wercome

Mordaunt építése
Gyönyörű ez a hajó, gratulálok...
2019. szeptember 29. Vasárnap 08:49 Tovább...
Írta: tszecsy

Velencei karakk (1500-ból)...
Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit...
2016. április 06. Szerda 14:33 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
A 8. képnél nagyjából leírtam.
2015. december 24. Csütörtök 08:06 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
Elnézést a bamba kérdésért, de a...
2015. december 19. Szombat 15:47 Tovább...
Írta: tszecsy

Belépés

Társalgó



Csak regisztrált felhasználók írhatnak!
Regisztrálj!

Kapcsolat


www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett