HMS Victory

Nelson híres hajójának kicsinyített mása Bubutól.

 

Mordaunt

Szikora László hajójának építési fázisait követheted itt nyomon.

 

HMS Unikorn fregatt építése.

HMS Unikorn fregatt építése.

 

A nápolyi galleas

Török András (Némó)
Legújabb hajója

 

A yassi adai hajó

Némó yassi adai hajójának ismertetése.

 

Peregrine Galley

A Peregrine Galley feljavított kittje Gatewaytől
Főoldal
River Queen építése PDF Nyomtatás E-mail

mephistomi, 2006. június 14. Szerda 01:22

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 38440    

Kedvenc : 1

Rovat : Cikkek, Vitorlás hajómakett


A Constructo cég által kitben forgalmazott River Queen 1:80 mértearányú hajóját készítettem el, cca. 1 év alatt. Az elkészült hajó kb. 60 cm hosszú.

A hajó a tipikus 1800-as évekbeli amerikai folyami hajózásnál alkalmazott hátsókerekes, háromfedélzetes, sekély merülésű gőzhajó.

A kit ára kb. 25eFt. A kit 1:1-es tervrajzokat és jó minőségű faanyagokat tartalmaz. Az egy lapra nyomott hajótest-elemekkel azonban nehezen boldogultam, a három rétegű rétegelt lemeznek csak az egyik rétegét vágták be. Jobb lett volna ha lézerrel vágták volna. A fémből öntött alkatrészek, így a kémény„koronája” valamint a lapátkerék váza (a képeken piros-feketére festve) olyan csapnivaló minőségben készültek, annyi javítanivaló volt az öntvényeken hogy inkább a saját gyártást ajánlanám. Az egyéb fémből készült elemek mint az ajtók és ablakok viszont meglepően precíz minőségűek.

Az építésnél több ötletet merítettem az Artesania hasonló hajójának, a Mississippi-nek a fotói alapján ( http://www.sell-it-easy.de/shop_e/query.php?cp_sid=38753778c929&cp_tpl=5504_53&cp_pid=123000769&cp_cat=53 ), így az alsó fedélzetet középen áttörtem, karámot alakítottam ki az állatok számára, úgyszintén az alsó fedélzet első traktusába beépítettem egy kétszárnyú ajtót, két nagyméretű vizeshordót állítottam be a főlépcső alá – ezek a részletek az eredeti Constructo-hajón nem szerepelnek. A Constructo-tervektől eltérően építettem a korlátokat is, több nekifutás ellenére sem tudtam a gyártó által elképzelt módon megépíteni a korlátokat.

A lapátkerék fém alkatrészeit és a meghajtókart a kor (igaz, európai) hagyománya alapján a korabeli gőzmozdonyok hajtórudazatának piros-fekete színeivel festettem.

Érdekességképpen két fotón mutatom be, hogy forrasztópáka nélkül hogyan hajlítottam a faanyagot: kb 2 percre beáztattam, lassan kézzel mm-enként ráhajtottam a megfelelő ívű sablonra (ez itt például egy lekvárosüveg teteje), megfogtam a már ráhajtott részeket csipeszekkel és hajszárítóval kiszárítottam. Egy ív meghajlítása és szárítása kb. 5 percet vett igénybe. De a forrasztópákás megoldás jobb és gyorsabb ennél, azonban a pákával én többször megégettem a faanyagot, nyilván a gyakorlat hiánya miatt. A hajlításra nem a palánkozásnál hanem a fedélzetek oldaléleinek takaróléceinél volt szükség.

Az elkészült hajónak a lépcsőivel nem vagyok igazán elégedett, túl robusztusra sikerültek (kivéve a kormányállásba vezető lépcsőt), összességében azonban érdekes színfoltot képvisel a lassan gyarapodó kis házi „gyűjteményben”.

Még annyit, hogy a River Queen elkészítése nem igényel különösebb gyakorlatot, első fahajós kezdőknek is ajánlom, mindössze jó szemmérték kell a korlátok illetve a tartóoszlopok beállításához.Az utolsó képen látható üvegdobozt a hajó számára szintén magam készítettem.



 


   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2007. szeptember 05. Szerda 22:47


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 11 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (11), English (0)

Írta: mephistomi () 2006. június 19. Hétfő 13:46

Írta: mephistomi 2006. június 19. Hétfő 13:46

Tyrmannak: köszi ;-))Skylookernek: nem tört el, nem áztattam csak egy-két percig, volt elegendő fa az eredeti tervhez. A módosítás miatt (fedélzet nyitottá tétele), valamint a plafonok burkolása miatt a fedélzetre kiszámolt anyag elfogyott, ezt viszont kb 300,-Ft-ból pótoltam a Fabulis boltból.Vidonkának: a kormányállás ablakait vékonyra szelt mahagóniból csináltam, mögé átlátszó PE lap került üvegnek. ezután raktam fel a tetőt.Maszatomynak: köszi a munkát.mindenkinek: örülök h. tetszik;-)Üdv

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: madx () 2006. június 16. Péntek 13:39

Írta: madx 2006. június 16. Péntek 13:39

Jól néz ki a hajó. Kb. egy hónapja majdnem megvettem az Artesania hasonló kitjét a neten kéz alól, de aztán ellenálltam, de látva így összerakva mégiscsak meg kellett volna venni... Tetszik.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: SkyLooker () 2006. június 15. Csütörtök 21:18

Írta: SkyLooker 2006. június 15. Csütörtök 21:18

SzervuszSzerintem nagyon jól sikeredett, mondjuk én azt szeretem aminek vitorlája van. Látványos, szép a fa megmunkálása, amiért irigyellek, az az, hogy szépen meg tudtad hajltani azt a vékony fát. Nekem is constructo-m van, áztattam pár órát, valamit szépen meg tudok hajlítani, de van ami megtört kis ívnél is. Nálad ez előfordult? Kaptál hozzá elegendő fát?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: vidonka () 2006. június 15. Csütörtök 15:09

Írta: vidonka 2006. június 15. Csütörtök 15:09

Nekem is nagyon tetszik, SZÉPet alkottál. Ami pedig a fő, egyszerű, harmonikus, semmi flikk-flakk. Még a cikkban emlegetett hibákat sem lehet felfedezni, egyszerűen eltűnnek a nagy egységben. És ettől jó az amit csináltál.Kérdés: hogyan oldottad meg a kormányállás ablakait?U.I: Egyébként a könyvgyűjteményed összetétele sem mindennapi egyéniséget tükröz. ;)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. június 15. Csütörtök 10:11

Írta: Tyrman 2006. június 15. Csütörtök 10:11

Most, hogy már nagyban is látom a képeket kijelenthetem, hogy nagyon szép munkát végeztél. :) Az ablakok kékje meg TÖKÉLETES.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. június 15. Csütörtök 09:13

Írta: wercome 2006. június 15. Csütörtök 09:13

Most, hogy jobban megnéztem, ilyen szép ablakokat még életemben nem láttam!!!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2006. június 15. Csütörtök 08:32

Írta: mephistomi 2006. június 15. Csütörtök 08:32

Az ablakok kékjét kétszer festettem át mert nem tetszett. Most sem vagyok vele elégedett, de a feleségemnek tetszik (ezt ő diktálta és üdvözöl). :D

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2006. június 15. Csütörtök 08:02

Írta: wercome 2006. június 15. Csütörtök 08:02

Nagyon szép, mondhatnám tökéletes, speciel nekem pont a lépcsők, korlátok tetszenek legjobban, látszik az aprólékos munka.Csak a kötözködés kedvéért: az ablakok egy kicsit mintha rikítóak lennének, de lehet, hogy csak a fotón látszik így.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: mephistomi () 2006. június 14. Szerda 15:47

Írta: mephistomi 2006. június 14. Szerda 15:47

Elküldtem az írást is.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Tyrman () 2006. június 14. Szerda 14:43

Írta: Tyrman 2006. június 14. Szerda 14:43

Tomy estére ígéri a nagyképeket. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 11 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

Fórum történet

1: Marjai Imre Hajómodellezés (1) Utoljára olaf
2: Corel Half Moon (1) Utoljára Ferryman
3: Kész hajómakettek (1) Utoljára RohamDroid
4: Vá: Furnérok faanyagok (3) Utoljára zokszo
5: Vá: pár db Amati kitt eladó (2) Utoljára Kraszy

Jelen vannak

Jelenleg 6 vendég olvas minketSenki nem olvas minket!

Frissítve

Hozzászólások

Mordaunt építése
Köszönöm! Egyszerűen vízben...
2019. október 02. Szerda 09:51 Tovább...
Írta: wercome

Mordaunt építése
Gyönyörű ez a hajó, gratulálok...
2019. szeptember 29. Vasárnap 08:49 Tovább...
Írta: tszecsy

Velencei karakk (1500-ból)...
Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit...
2016. április 06. Szerda 14:33 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
A 8. képnél nagyjából leírtam.
2015. december 24. Csütörtök 08:06 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
Elnézést a bamba kérdésért, de a...
2015. december 19. Szombat 15:47 Tovább...
Írta: tszecsy

Belépés

Társalgó



Csak regisztrált felhasználók írhatnak!
Regisztrálj!

Kapcsolat


www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett