Főoldal arrow Cikkek arrow A U.S.S. Nimitz építése
A U.S.S. Nimitz építése PDF Nyomtatás E-mail

Sebestyén Gábor, 2007. január 03. Szerda 21:34

Átlagos értékelés :    (1 szavazat)

Megtekintések száma : 56874    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A U.S.S. Nimitz építése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész

 Az első lépés a csavarok meghúzása volt. Ez kissé talán meghökkentően hangzik, de a gyártó egy számomra érdekes módszert alkalmazott a törzs merevítésére. A középső részt 6 db fémlap merevítette ki, melyek csavarokkal csatlakoztak a törzshöz, a képeken látható módon.

Mondhatni még szerencse, hogy van ilyen kisméretű csavarhúzóm, különben már talán az építés elején megakadtam volna. Bár sajnos akkora villáskulcsom nem volt, amivel az anyákat is megfoghattam volna. Így beletelt kis időbe, míg a 12 csavar és anya a helyére került.

A végeredmény így nézett ki.

  A következő lépés a külső elemek felragasztása volt. Helyükre kerültek a konzolok, platformok és a liftek tartóelemei.

 Mint arra az első részben utaltam, úgy tűnt, az illesztésekkel semmi gond nem lesz. Ez végül nem egészen így volt. Újfent bebizonyosodott, hogy nincs tökéletes makett. A képeken látszik, hogy egy-két helyre bizony kellett a "putty".
 Persze a mennyiségtől ne ijedjen meg senki. A képeken talán soknak tűnik, de csak a csiszolás miatt terült ennyire szét. Egy hibára is szeretném felhívni a figyelmet. A hajó orrán sajnos látszik a gyári illesztés. Ha szemből nézzük, akkor egy V alak látható. Ezt óvatosan lecsiszoltam.

Ezekkel a tömítésekkel együtt elvégeztem az első részletek kialakítását. Felragasztottam a kötélbakokat, a rakodónyílás ajtókat, feljárókat, a hozzájuk tartozó korlátokkal együtt.

Itt találkoztam egy dologgal, ami nem tetszett. A kötélbakok ugyanis műanyag lapokra vannak öntve, melyeket a törzs megadott részeibe kell berakni. Ez egy kicsit elnagyoltnak tűnt nekem és próbaillesztést csináltam. Azt vettem észre, hogyha követem a leírást, akkor a bakok a korlát fölé fognak kerülni. Így némi vágás és csiszolás után elértem a megfelelő eredményt.

 

 

Azon egy darabig törtem a fejem, hogy ezeket a nyílásokat kinyissam vagy sem.

Végül nem tettem. Azért nem, mert egyrészt ezek egy része nem biztosít közvetlen rálátást a hangárfedélzetre. Tehát mondjuk egy sima folyosó van mögöttük, aminek fémfala van. Másrészt nem terveztem világítást beépíteni, úgy gondoltam elég, ha csak a lift környékén fog látszani a hangár egy-egy részlete.

Mikor minden megvolt, következett az első festés.

 

2007.03.07.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:32


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (1 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 09. Kedd 00:16

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 09. Kedd 00:16

én is én is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2008. december 08. Hétfő 20:44

Írta: hajómester 2008. december 08. Hétfő 20:44

Kedves Sebi!  
Nem bántani akartalak, egyszerűen más a véleményem, sajnálom hogy tréfálkozva fejeztem ki. Így tényleg rosszul eshetett. 
Bocsánatot kérek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 08. Hétfő 17:33

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 08. Hétfő 17:33

Kedves Moha topik társ! Nem megbántásból irtam a véleményemet, csak úm. "kiakadtam" azon hogy egy ekkora méretű ( 6o e-be) hajót átalakitanak. Valóban látszik a két szinből álló test.Gondolhattam volna...A Fiume szintén ilyen volt, csak nekem össze épiteni volt nagy munka.Mégegyszer bocsika az elhamarkodott véleményemért.Majd leisszuk....Más. Meddig van nyitva a Stefánia? Idén lemaradtam a kiállitásról sajnos.Egy előkerült régi orig. Potemkinnel szerettem volna megjelenni csak kifutottam az időből.Még egy kérdés...tud-e valaki tippet adni hogy a Potemkinnek a kommandóján kétoldalt megerősitett mellvéd, vagy a haditengerészetnél általánosan használt korlátra erősitett ponyva volt felrakva. Van egy 19o5-ös kép,ahol csak KORLÁTTAL ábrázolja. Ezen dilemma is része a késésemnek. Köszönöm.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Írta: Sebi 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Kedves Hajómester! 
 
Azt írtad, hogy csak a képeken meg a TV-ben láttad kéknek a vizet. Nos, nem tudom mennyiben mondok újat, de a víz nagy mennyiségben mindig kéknek látszik. Képen is, élőben is. Nagy mennyiségben ugyanis úgy töri meg a fényt, hogy mi kéknek látjuk. Az eget is a benne lévő vízpára miatt látod kéknek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Írta: moha 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Kedves Sebi! 
 
(Az előző hozzászólásra és az arra érkezett válaszra reagálva) Valóban, ez így elfogadhatatlan. Tekintetbe véve a méretarányokat, leszel szíves egy kb. 10 méter mély akváriumot szerezni, ami XY irányban is mondjuk 1:700 arányú kiterjedéssel bír egy tetszőlegesen választott óceán felszínéhez képest... Bele kicsike halakat kell telepíteni, illetve, a dobozon látható kép alapján valamilyen levitációs módszerrel repülőgépeket kell a hajó köré tenni. Javaslom még, hogy totál a vízbe merített tengeralattjárókkal is dobd fel a makettet, amik olyan torpedókat tudjanak kilőni, amibe petárdát építettél... Így be lehet majd az érdeklődőknek mutatni... tuti siker. Sajnos a versenyekre, kiállításokra csak akváriummal tudod elvinni a hajót. Erre egyébként tudok alternatívát ajánlani. Építsél egy GPS adót a hajóba és egy nyári hajókiránduláson tedd ki a Balaton közepébe. Így bárki megtalálhatja, ha meg akarja nézni és rendben lesznek az arányok is. Ja, és az új hajómakettező "policy" szerint a fahajósoknak is ezentúl vízzel kell ábrázolni a hajót, mert olyat nem láttunk, hogy a hajót a szárazföld felett állványon állnak. Nem reális... Ezen felül írni fogok a Tamiya-nak, hogy az 1:700 arányú vízvonalsorozatát azonnal szüntesse be, mert megerőszakolja a hajómakettezést... Na, befejeztem. 
 
Jól haladsz, és még van is hátra rendesen munka. Ezt a hozzászólást csupán a felettébb jártas, emellett igen szerény nicknevekkel rendelkező kollégáink észrevételeire való reagálásként írtam. 
 
Üdv: moha

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 06. Szombat 02:05

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 06. Szombat 02:05

hát, kár ezért a szép és igen drága hajóért. ez valami betegség lehet le vagdalni a hajó alját!!! még szerencse hogy múzeumokban nem állitanak ki ilyen "alkotásokat". a hullámzást pedig meg kellene hagyni az impresszionista festőknek mivel ez nekik jobban megy. és alá irni azt hogy jajjj. ha már modell, és az adott hajót ábrázolja honnan tudjuk hogy alul hogy néz ki? még annyit a repülő gépeknek vagy mozdony vagy egy verseny autó modellnek miért nem vagdalják le az alját? miért pont a hajókon kell kiélni a "művészi" hajlamokat! mert ha egy kikötőben, vagy hajógyári javitáskor készitjük diorámának akkor érthető a csonkitás.de akkor elkell késziteni a mólót, parti létesiményeket stb...na akkor tényleg dioráma. de igy?......

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Sebi () 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Írta: Sebi 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Kedves Róka ! 
 
Elolvastam hozzászólásod és már megbocsáss, de akkor úgy tűnik, hogy csak arra haladunk, hogy tulajdonképp jó ez a víz.  
A kicsit egyenesbbre mit takar ? Fél centi, egy centi ? Ennyiért nem szedem szét az alapot, mert értelmetlen. Próbáltam érzékeltetni a hajó körül örvénylő vizet, erre te azt irtad, hogy a hajóval párhuzamosan nem lehetnek hullámok. Most azt írod, hogy "A hajó melletti hullámocskák a hajóoldalról visszaverődő és az indított hullámok összege, valóságban sok kicsi V alakú hullám, de leginkább tajték". Ezt a tajtékot pedig, ha jól látom a képeken, fehérnek látjuk a hajó körül, tehát úgy néz ki, hogy még talán nem is tettem sok fehéret a maket köré. Tudom, hogy nem kötözködsz, de úgy látom próbálod túlzottan tudományosan megközelíteni a dolgot. Ezt pedig feleslegesnek érzem. Másrészt én elhiszem, hogy te mint gyakorlott hajós sokféle hullámot láttál már. Ezt most lásd úgy, hogy jópár képet megnéztem az elkészítéshez, de mivel a kézügyességemnek is van határa, így ilyen lett. A hajó még nincs kész, de haladok vele. Készül már a cikk következő része.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. július 29. Kedd 23:29

Írta: Sebi 2008. július 29. Kedd 23:29

Sziasztok ! 
 
Látom sikerült felkeverni az állóvizet. Szóval, egypár képet tényleg megnéztem és higyjétek el, lehet ilyen is. Az mondjuk igaz, hogy az ív kissé nagyra sikeredett, de ezért már nem szedem szét az alapot.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:44

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:44

Ehhh. 3 magyar igazság. Találtam egy képet. Nagy sebességnél ezt látjuk a Nimitz körül:  
 
http://rescueattempt.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/nimitz3.jpg 
 
Azaz semmit... Talán kisebb sebességnél, kevésbé tajtékos víznél meg egy V alakú hullámfrontot, ennek ellenére nem zárnám ki a parabolát sem... Ha egy tollat belemártasz a vízbe és húzod, a környezetében a hullám nem V, hanem inkább U alakú...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:35

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:35

Kis kiegészítés. Nem mondom, hogy csak ilyen alakot láthatunk. Számos esetben láthatunk V alakot, pl gyors, keskeny járművek állóvízben. Szűmos esetben, erős hullámzásnál meg ekkora monstrumnál, ahol az alak sokat számít, lehet, hogy semmilyen hullámalakot nem látunk, de ez is a sebességétől függ. Elvileg láthatunk ilyen, parabola szerűt is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett