Főoldal arrow Cikkek arrow Történelem arrow Hajózástörténet arrow A U.S.S. Nimitz építése
A U.S.S. Nimitz építése PDF Nyomtatás E-mail

Sebestyén Gábor, 2007. január 03. Szerda 21:34

Átlagos értékelés :    (1 szavazat)

Megtekintések száma : 59766    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Roncstemető

Tartalomjegyzék
A U.S.S. Nimitz építése
2. rész
3. rész
4. rész
5. rész

nimitz3-sm_1.jpg

nimitz3-sm_2.jpg

Ez nem volt más, mint egy alapozás. Zsírtalanítás után a törzset és a nagyobb darabokat festettem le.

nimitz3-sm_3.jpg

nimitz3-sm_4.jpg

nimitz3-sm_5.jpg

nimitz3-sm_6.jpg

Ezeket a darabokat száradás után be is építettem a repülőfedélzet alsó részére, illetve a tatra.

A szükséges tömítések és részletezések után jöhetett a következő lépés, az alap elkészítése.

nimitz3-sm_7.jpg

nimitz3-sm_8.jpg

nimitz3-sm_9.jpg

Az alap még szekrényajtóként kezdte pályafutását valamikor. Aztán valami történhetett a szekrénnyel, mert mikor én észrevettem a szomszéd fészerében, már csak a két ajtó árválkodott ott. Mivel úgyis el akarták tüzelni őket, így tulajdonképp nem volt nehéz rábeszélnem a szomszédot, hogy adja nekem az egyiket. Némi alakítás után egész jó alap lett belőle.

Először körberajzoltam a búra széleit, majd a hajótestet. Ez a víz elkészítéséhez kellett, hogy tudjam hova nem kell majd felkennem az anyagot.

 nimitz3-sm_10.jpg

Így nézett ki tehát az alap még mielőtt „vizes” lett volna.

 nimitz3-sm_11.jpg

A vizet Pattex folyékony szögből csináltam meg, Somogyi Imi barátom javaslatára és segítségével. ő már használta ezt az anyagot a Tone alapjának elkészítésekor.

 nimitz3-sm_12.jpg

Itt persze egy kicsit nagyobb volt a kihívás, mert a Tone csak 1/700-as léptékű makett, itt pedig 1/350-es „vizet” kellett készíteni.

Először egy alapréteget készítettem. Vagyis kinyomtam egy adagot a tubusból és késsel szétterítettem. Mikor ez megszáradt, egy kanál segítségével kialakítottam a hullámokat.

nimitz3-sm_13.jpg

nimitz3-sm_14.jpg

nimitz3-sm_15.jpg

nimitz3-sm_16.jpg

Persze ez még egy elnagyolt „víz” volt. Még eléggé látszottak benne a kés és kanálnyomok, valamint magának az alapnak az anyaga. Ezért egy következő réteggel finomítani kellett.

nimitz3-sm_17.jpg

Magát a módszert leginkább a tojás sárgájának felveréséhez hasonlítanám. Elkezdtem kis adagokban kinyomkodni a Pattexet. Aztán egy spaklival kicsit szétterítettem és egyszerűen belecsapkodtam a lágy anyagba, figyelve arra, hogy mindig egy kicsit odébbmozdítsam a kezem. Nagyjából három óra múlva ilyen lett az eredmény.

nimitz3-sm_18.jpg

Míg a kezemet pihentettem, addig Imi barátom szépen lefújta az alapot.

nimitz3-sm_19.jpg

Ez persze csak az első réteg volt. Ki kellett még alakítani a víz „mélységét”.

A következő részben erről is fogok írni.

 2007.09.02.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2009. április 28. Kedd 17:32


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (1 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (20), English (0)

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 09. Kedd 00:16

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 09. Kedd 00:16

én is én is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2008. december 08. Hétfő 20:44

Írta: hajómester 2008. december 08. Hétfő 20:44

Kedves Sebi!  
Nem bántani akartalak, egyszerűen más a véleményem, sajnálom hogy tréfálkozva fejeztem ki. Így tényleg rosszul eshetett. 
Bocsánatot kérek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 08. Hétfő 17:33

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 08. Hétfő 17:33

Kedves Moha topik társ! Nem megbántásból irtam a véleményemet, csak úm. "kiakadtam" azon hogy egy ekkora méretű ( 6o e-be) hajót átalakitanak. Valóban látszik a két szinből álló test.Gondolhattam volna...A Fiume szintén ilyen volt, csak nekem össze épiteni volt nagy munka.Mégegyszer bocsika az elhamarkodott véleményemért.Majd leisszuk....Más. Meddig van nyitva a Stefánia? Idén lemaradtam a kiállitásról sajnos.Egy előkerült régi orig. Potemkinnel szerettem volna megjelenni csak kifutottam az időből.Még egy kérdés...tud-e valaki tippet adni hogy a Potemkinnek a kommandóján kétoldalt megerősitett mellvéd, vagy a haditengerészetnél általánosan használt korlátra erősitett ponyva volt felrakva. Van egy 19o5-ös kép,ahol csak KORLÁTTAL ábrázolja. Ezen dilemma is része a késésemnek. Köszönöm.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Írta: Sebi 2008. december 07. Vasárnap 23:51

Kedves Hajómester! 
 
Azt írtad, hogy csak a képeken meg a TV-ben láttad kéknek a vizet. Nos, nem tudom mennyiben mondok újat, de a víz nagy mennyiségben mindig kéknek látszik. Képen is, élőben is. Nagy mennyiségben ugyanis úgy töri meg a fényt, hogy mi kéknek látjuk. Az eget is a benne lévő vízpára miatt látod kéknek.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Írta: moha 2008. december 07. Vasárnap 00:30

Kedves Sebi! 
 
(Az előző hozzászólásra és az arra érkezett válaszra reagálva) Valóban, ez így elfogadhatatlan. Tekintetbe véve a méretarányokat, leszel szíves egy kb. 10 méter mély akváriumot szerezni, ami XY irányban is mondjuk 1:700 arányú kiterjedéssel bír egy tetszőlegesen választott óceán felszínéhez képest... Bele kicsike halakat kell telepíteni, illetve, a dobozon látható kép alapján valamilyen levitációs módszerrel repülőgépeket kell a hajó köré tenni. Javaslom még, hogy totál a vízbe merített tengeralattjárókkal is dobd fel a makettet, amik olyan torpedókat tudjanak kilőni, amibe petárdát építettél... Így be lehet majd az érdeklődőknek mutatni... tuti siker. Sajnos a versenyekre, kiállításokra csak akváriummal tudod elvinni a hajót. Erre egyébként tudok alternatívát ajánlani. Építsél egy GPS adót a hajóba és egy nyári hajókiránduláson tedd ki a Balaton közepébe. Így bárki megtalálhatja, ha meg akarja nézni és rendben lesznek az arányok is. Ja, és az új hajómakettező "policy" szerint a fahajósoknak is ezentúl vízzel kell ábrázolni a hajót, mert olyat nem láttunk, hogy a hajót a szárazföld felett állványon állnak. Nem reális... Ezen felül írni fogok a Tamiya-nak, hogy az 1:700 arányú vízvonalsorozatát azonnal szüntesse be, mert megerőszakolja a hajómakettezést... Na, befejeztem. 
 
Jól haladsz, és még van is hátra rendesen munka. Ezt a hozzászólást csupán a felettébb jártas, emellett igen szerény nicknevekkel rendelkező kollégáink észrevételeire való reagálásként írtam. 
 
Üdv: moha

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 4 válasz megjelenítése

Írta: kormányzó ellentengernagy () 2008. december 06. Szombat 02:05

Írta: kormányzó ellentengernagy 2008. december 06. Szombat 02:05

hát, kár ezért a szép és igen drága hajóért. ez valami betegség lehet le vagdalni a hajó alját!!! még szerencse hogy múzeumokban nem állitanak ki ilyen "alkotásokat". a hullámzást pedig meg kellene hagyni az impresszionista festőknek mivel ez nekik jobban megy. és alá irni azt hogy jajjj. ha már modell, és az adott hajót ábrázolja honnan tudjuk hogy alul hogy néz ki? még annyit a repülő gépeknek vagy mozdony vagy egy verseny autó modellnek miért nem vagdalják le az alját? miért pont a hajókon kell kiélni a "művészi" hajlamokat! mert ha egy kikötőben, vagy hajógyári javitáskor készitjük diorámának akkor érthető a csonkitás.de akkor elkell késziteni a mólót, parti létesiményeket stb...na akkor tényleg dioráma. de igy?......

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Sebi () 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Írta: Sebi 2008. augusztus 02. Szombat 18:01

Kedves Róka ! 
 
Elolvastam hozzászólásod és már megbocsáss, de akkor úgy tűnik, hogy csak arra haladunk, hogy tulajdonképp jó ez a víz.  
A kicsit egyenesbbre mit takar ? Fél centi, egy centi ? Ennyiért nem szedem szét az alapot, mert értelmetlen. Próbáltam érzékeltetni a hajó körül örvénylő vizet, erre te azt irtad, hogy a hajóval párhuzamosan nem lehetnek hullámok. Most azt írod, hogy "A hajó melletti hullámocskák a hajóoldalról visszaverődő és az indított hullámok összege, valóságban sok kicsi V alakú hullám, de leginkább tajték". Ezt a tajtékot pedig, ha jól látom a képeken, fehérnek látjuk a hajó körül, tehát úgy néz ki, hogy még talán nem is tettem sok fehéret a maket köré. Tudom, hogy nem kötözködsz, de úgy látom próbálod túlzottan tudományosan megközelíteni a dolgot. Ezt pedig feleslegesnek érzem. Másrészt én elhiszem, hogy te mint gyakorlott hajós sokféle hullámot láttál már. Ezt most lásd úgy, hogy jópár képet megnéztem az elkészítéshez, de mivel a kézügyességemnek is van határa, így ilyen lett. A hajó még nincs kész, de haladok vele. Készül már a cikk következő része.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Sebi () 2008. július 29. Kedd 23:29

Írta: Sebi 2008. július 29. Kedd 23:29

Sziasztok ! 
 
Látom sikerült felkeverni az állóvizet. Szóval, egypár képet tényleg megnéztem és higyjétek el, lehet ilyen is. Az mondjuk igaz, hogy az ív kissé nagyra sikeredett, de ezért már nem szedem szét az alapot.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:44

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:44

Ehhh. 3 magyar igazság. Találtam egy képet. Nagy sebességnél ezt látjuk a Nimitz körül:  
 
http://rescueattempt.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/nimitz3.jpg 
 
Azaz semmit... Talán kisebb sebességnél, kevésbé tajtékos víznél meg egy V alakú hullámfrontot, ennek ellenére nem zárnám ki a parabolát sem... Ha egy tollat belemártasz a vízbe és húzod, a környezetében a hullám nem V, hanem inkább U alakú...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: moha () 2008. július 19. Szombat 00:35

Írta: moha 2008. július 19. Szombat 00:35

Kis kiegészítés. Nem mondom, hogy csak ilyen alakot láthatunk. Számos esetben láthatunk V alakot, pl gyors, keskeny járművek állóvízben. Szűmos esetben, erős hullámzásnál meg ekkora monstrumnál, ahol az alak sokat számít, lehet, hogy semmilyen hullámalakot nem látunk, de ez is a sebességétől függ. Elvileg láthatunk ilyen, parabola szerűt is...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Megjelenítve 10 a(z) 20 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett