Elkészült az orrfelépítmény egy újabb része, és az első réteg festést is megkapta. Még hiányzik a felső palánksor és a gerendarács szerkezet.
A tatfedélzet könyökgerendái a helyükön. Ha felkerül a fedélzetburkolat, beépíthető lesz a kabin, és a tatgaléria.
Az orrfedélzet könyökfái. A végleges lakkozás után ide is beszerelhetőek a már elkészül fedélzeti alkatrészek.
A felső fedélzet íves gerendasorával rendesen megszenvedtem, mivel a gerincre merőlegesek, befelé ívelődnek, és szögben felfelé tartanak. Csak a második próbálkozásra sikerült őket kiviteleznem.
Ezen a képen látszik igazán, hogy is fog kinézni a hajó orra.
Elsősorban a festést akarom a közeljövőben befejezni, hogy a lakkozás után elkezdhessem összeszerelni a hajót, mert a későbbiekben nem lehet majd hozzáférni az alsóbb fedélzetekhez.
Valóban sokáig készült, de tudjuk, hogy sok más makett projekttel is foglalkozol (sikeresen). Az elején rácsodálkoztam a hajótest ormótlan "bödön" kinézetére, de ahogy haladt az építés, egyre jobban és jobban tetszett, és a végére..., a felépítmények, a vitorla, a kötélzet nagyot dobott rajta. Igazán szép és különleges (ritka) makett lett! Várjuk a következőt, talán 11 év múlva még láthatjuk a befejezését is!
Hatalmas hajó valóban. Érdekes, ha egy Victory-t teszel egy azonos méretarányú társasház mellé, azért az is mellbevágó, de eszembe jut, hoy vajon miért? A régiek ilyen monumentális alkotásokat hoztak létre, vagy esetleg mi lakunk ma patkánylyukakban...
Szinte hihetetlenek ennek a hajónak a méretei, főleg a ház mellett. Na és a formája..., alakul a "bödön"! Nagyon tetszenek az ácsolt felépítmények! Egy dolgot furcsállok: a vízvonal alatti piros dörzsfát!
Hajomester, bevallom, lebuktam. Az egyik kép hátterében tényleg látszik egy másik hajó teste. Az egy 18. századi hadibrigg. Akkor szoktam vele foglalkozni, amikor a karakkal megakadok, vagy éppen nincs kedvem vele foglalkozni, mert úgy vagyok vele, ha valamihez nincs kedvem, akkor nem szabad erőltetni, de azt a kevés időt, amit makettezésre tudok fordítani, azt szeretem az utolsó percig kihasználni. Mellesleg a brigg teste alapvetően hulladék anyagból készül. Megvetemedett, erősen másodosztályú 4mm-es furnérlemez a váz, az palánkozás pedig piszkosul hullámos 1mm-es furnér, de erről a hajóról is majd egy építési leírás.
Írta: Flamenco () 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07
Írta: Flamenco 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07
Ahoi Kapitän Nemo! Alakul, mint a pupos gyerek a prés alatt! Talán valoban egy kicsit lassan, de ki ismeri igazán a mások gondjait? Pedig igyekezhetsz vele, mert én személyesen alig várom, - látván a a rekonstruktios rajzaidat a Great Harryrol - nagyon kiványcsi vagyok (leszek) annak az épitésére, még akkor is ha nekem személy szerint ezek a batárok nem igazán tetszenek - ahogy már megbeszéltük. Ami pedig a párhuzamos épitést illeti, velem már elöfordult jo néhányszor hogy 3 modellt is épitettem parhuzamosan. Ez csak munkaszervezés és hely kérdése! Söt, sokszor még élveztem is, hogy gyorsan át kellet kapcsolni az egyikröl a másikra. S emiatt még egyetlen modellem se maradt befejezetlen. Továbbra is a labdánál - ill. hajoknál maradni! Godewind - jo szelet - Flamenco
Írta: hajómester () 2010. szeptember 03. Péntek 11:36
Írta: hajómester 2010. szeptember 03. Péntek 11:36
Nagyon szép ez a hajó, csak nagyon lassan haladsz vele. A képek hátteréből úgy tűnik, hogy más hajókat is építesz a karakkal egyidőben. Nem tudom jó megoldás-e ez? Az oldal látogatóinak bizonyára nem, mert nekik az tetszene, ha sokkal többet láthatnának belőle.
Mostanság is haladni akartam a hajóval, de most a találkozó után még nagyobb sebességre kapcsolok. Ilyenkor amikor hasonszőrű hajósokkal találkozom, mindig feltöltődöm.
Írta: wercome () 2014. október 31. Péntek 09:33