6 of 6 Page
Hipphopp, itt a cikk 6. része. Már az archívumból bányásztam elő a "művemet", de szerencsére még megvan :). Tehát akkor néhány kép a jelenlegi állapotról:
|
Elkészült és helyére került az egyetlen rács. A tat oldalfalai 3 x 0.5 mm furnér szendvicsben készültek, mindkettő fal pontosan ugyanolyan, ez a felrakásnál fontos. A felrakáshoz a két oldalon a még meglévő bordahosszabbításokat használtam viszonyítási pontként, felrakás utánezeket eltávolítottam. Így szimmetrikus lett a hajó hátulja.
|
|
Az ajtó ilyesmi lesz, de a vaspánt és a nagy szegecsek helyett inkább fapántot fog kapni és egy keretet, és befelé nyílik.
|
|
A tatrész messzebbrő. A tatfelépítmény hátranyúló jellegéből adódik, hogy a tatfalakat nagyon pontosan kellett felrakni, hogy a középső padlószint és a felső rács is a hajótengelyre szimmetrikusan és megfelelő magasságban álljon, mindenféle dülöngélés nélkül. |
|
Az ágyúfedélzet négyzetes lyuggatása még nincs teljesen kész, közben az ágyúnyílások és evezőnyílások keretei is készülnek. |
|
Még egyszer a tat, most felülről. A lyuk a kormánylapátnak van, ehhez a padlóhoz megint nem kell tömíteni, hiszen alatta már nincs ott a hajótest. |
|
Az első emelvények. |
|
Így fest a hátulja a felrakott fődörzsfákkal. A púp festés előtt még tömítésre vár. |
|
Itt látható a tat hátranyúló szerkezete alulról. A rács rendes módon készült, tehát nem két "fésű" egymásban, ilyenkor ilyen az alja. Ezeket az egységeket egyébként papírra nyomtatott sablonon raktam össze, és miután elkészültek, akkor kerültek a helyükre. |
Legközelebb (remélem hamarosan) már színeket is fogok tudni mutatni, készül a tattükör, illetve a fedélzet alapjának (padlók, oldal és keresztfalak) befejezése.
|
|
|
Last update : 2013. March 09. Saturday 22:20 |
Users' Comments |
|
Average user rating
(0 vote) |
|
Comment language: Magyar (4), English (0)
Add your comment
|