Főoldal arrow Fórum arrow Vitorlás hajók arrow Hajósélet
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50 PDF Nyomtatás E-mail

Tóth Gyula, 2009. július 25. Szombat 12:40

Átlagos értékelés :    (0 szavazat)

Megtekintések száma : 58151    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
Spanyol sebek (1735 körül) 1:50
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
 
Hipphopp, itt a cikk 6. része. Már az archívumból bányásztam elő a "művemet", de szerencsére még megvan :). Tehát akkor néhány kép a jelenlegi állapotról:
 
dsc_0986s.jpg
 Elkészült és helyére került az egyetlen rács. A tat oldalfalai 3 x 0.5 mm furnér szendvicsben készültek, mindkettő fal pontosan ugyanolyan, ez a felrakásnál fontos. A felrakáshoz a két oldalon a még meglévő bordahosszabbításokat használtam viszonyítási pontként, felrakás utánezeket eltávolítottam. Így szimmetrikus lett a hajó hátulja.
 dsc_0988s.jpg  Az ajtó ilyesmi lesz, de a vaspánt és a nagy szegecsek helyett inkább fapántot fog kapni és egy keretet, és befelé nyílik.
 dsc_0990s.jpg  A tatrész messzebbrő. A tatfelépítmény hátranyúló jellegéből adódik, hogy a tatfalakat nagyon pontosan kellett felrakni, hogy a középső padlószint és a felső rács is a hajótengelyre szimmetrikusan és megfelelő magasságban álljon, mindenféle dülöngélés nélkül.
 dsc_0993s.jpg  Az ágyúfedélzet négyzetes lyuggatása még nincs teljesen kész, közben az ágyúnyílások és evezőnyílások keretei is készülnek.
 dsc_0994s.jpg  Még egyszer a tat, most felülről. A lyuk a kormánylapátnak van, ehhez a padlóhoz megint nem kell tömíteni, hiszen alatta már nincs ott a hajótest.
 dsc_0995s.jpg  Az első emelvények.
 dsc_0997s.jpg  Így fest a hátulja a felrakott fődörzsfákkal. A púp festés előtt még tömítésre vár.
 dsc_0998s.jpg  Itt látható a tat hátranyúló szerkezete alulról. A rács rendes módon készült, tehát nem két "fésű" egymásban, ilyenkor ilyen az alja. Ezeket az egységeket egyébként papírra nyomtatott sablonon raktam össze, és miután elkészültek, akkor kerültek a helyükre.
 
Legközelebb (remélem hamarosan) már színeket is fogok tudni mutatni, készül a tattükör, illetve a fedélzet alapjának (padlók, oldal és keresztfalak) befejezése.

 



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2013. március 09. Szombat 22:20


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (0 szavazat)

 

Megjelenítve 4 a(z) 4 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (4), English (0)

Írta: papóca () 2013. március 31. Vasárnap 12:02

Írta: papóca 2013. március 31. Vasárnap 12:02

Le a Kalappal! Nagyon szép munkát végzel, én most kerültem erre az oldalra és figyelemmel kísérek minden mozzanatot, mert régebben /1999/ abbahagyott hajó modellezést szeretném folytatni. A Victoryt akarom elkészíteni. Nekem a palánkozás jelent némi gondot. erre figyelek legjobban. A leírásod, a képeid tökéletesek sok kérdésemre adtak választ. Mindig lehet tanulni valami új módszert a hajómakett építése során. Kívánok neked további munkád során sok sikert, egészséget!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: wercome () 2013. március 23. Szombat 08:45

Írta: wercome 2013. március 23. Szombat 08:45

Örülök, hogy találtál egy kis időt a folytatáshoz és szépen alakul a hajód. 
Az ajtó szegecsei valóban durvák, főként az egész hajó kivitelezéséhez képest. De milyen az a fapánt?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2009. július 29. Szerda 11:02

Írta: hajómester 2009. július 29. Szerda 11:02

Szép munka. A nehezén azt hiszem túl vagy, a hajó formája kialakult, ez az építő számára az első igazi sikerélmény, egyúttal nagy megnyugvás, hogy amit csinál az biztosan jó lesz.  
A cikkben az tetszik, hogy a szerzője nagyon részletes, közérthető leírást ad arról mit hogyan csinált, és azt is közli hogy, a tapasztalat birtokában mit csinált volna másképp.  
Nagyon figyelemre méltó abból a szempontból is , hogy bátorítást akar adni azoknak, akik hajómakett építéssel kacérkodnak, de nem merik elkezdeni, mert azt gondolják, hogy ahhoz drága felszerelések és nagy helyigény tartozik, ami nekik nincs. 
Lám az akarat és a kreativitást mindezeket képes helyettesíteni. A gépek megkönnyítik a munkát, de nem pótolhatatlanok. 
Szakmai hozzászólás: Ha a palánkot nem kívánod melegen hajlítani, akkor nem kell beáztatni. Mellesleg víz hatására minden száraz fa megduzzad. Ne bízz abban, hogy a festés majd takar, ellenkezőleg, éppen hogy kiemel. 
További, jó építést kívánok.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: wercome () 2009. július 28. Kedd 17:45

Írta: wercome 2009. július 28. Kedd 17:45

Gratulálok, nagyon komolyan előkészültél és szép munkát végzel, főként egy ilyen kis lakásban. 
Nem semmi bepalánkozni azt a két púpot a taton. Egy kicsit erősnek érzem a padlótömítést, lehet, hogy a szegek (vagy imitálása) és a lakkozás javítani fogja az összhatást.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 4 a(z) 4 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.


mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző

www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett