3 of 3 Page
Legutóbb ott fejeztem be, hogy a belső palánkozás elkészült és a palánkok fedélzet feletti ívének kialakítása komoly fejtőrést okozott. Felrajzoltam az ágyunyílásokat és kivágtam, illetve elkészítettem az ágyunyílásokba a kereteket és beragasztottam, hiszen megfelelően simára képtelen votam kivágni.
Következett a küső palánkozás. Közben a változatosság miatt elkészítettem a fedélzet borítását. Többször is. Az első réteg ami bükkből készült nem tetszett, nem rajzolódtak ki a fedélzeti deszkák öszeillesztésénél a vonalak. Próbáltam berajzolni grafit ceruzával, de nem teszett. Ezek után úgy döntörtem, hogy jön az újabb réteg, immár fenyőből és hogy az illesztések is mutassanak a fedélzeti "deszkák" oldalát 4B-s ceruzával satíroztam. Az ábrán látható a bükk és a fenyő kezdet a mellette levőn egy rész készen, durva csiszolás után. Hozzá kell tennem, hogy ezt az első újabb réteget később lefeszegettem és harmadszor is megcsináltam, mert a kész felület iránya mintegy fél fokot eltért a fedélzet képzeletbeli középvonalától. Ez a hiba akkor jött ki, amikor a többi fedélzet borítása elkészült. A belső oldal elkészülte után pirossal festve, illetve a külső palánkozás előtt az ágyunyílások körbefestve
A palánkozás nagyon sokáig tartott, de nagyon élvezetes volt. Néhány fotó róla:
Felraktam a korlátok alapjait és még módosítottam plussz és minusz ahol kellett a feső kontúrt, hogy tetszetős legyen a hajó vonala.
Berajzoltam a dörzslécek helyét és felragasztottam.
Az előfedélzeten amire még ezután jön a fenyő borítás a pácokat probálgattam. Elkezdtem felrakni az oldalsó léceket és miközben dolgoztam a hajón, sajnos kicsúszott a kezemből és ezt az orr rész bánta, letörött. Kialakítottam az oldalsó fülkéket és szembesültem azzal, hogy a tervrajz szerint beépített és sok gondot okozó tartó konzol (fülke alatt) teljesen felesleges és nem is megfelelő. Simán lecsiszoltam. A tat tükröt is módosítanom kellett, ráragasztottam egy újabb réteget, emelnem kellett 2 mm-t a magasságán is. Gondolom az építési pontatlanságok. Nagyon sokat dolgoztam azokkal a alkatrészekkel, amelyek eredendően a kitben öntvények voltak.
Megkezdtem a korlátok elemeinek a legyártását és felragasztását. Az anyag továbbra is bükk.
Kipróbáltam a kikisérletezett és kevert színt azon a helyen, ahol egybként festemi óhajtom. A korlát és a lécek az oldalon viszont ilyen lesz.
Lefestettem az oldal azon részeit feketével ami a rajz szerint ilyen. Borzalmas!!! Pocsékul néz ki, agyonütötte a hajót! Amint megszáradt lecsiszoltam és kikevertem egy sötétszürkét és láss csodát, sokkal jobb (alatta levő kép). És miközben ez megtörtént pótoltam a letört orr részt is.
Jött a pácolás.
Hát erre (tat tükör ablakai) nem vagyok olyan büszke, de összességében elég jó mutat. Fájdalmam, hogy a tatfedélzet homlokoldal magassága valahol piszkosul elment, kevesebb lett. Olyannyira, hogy kénytelen voltam a 2 ablak é 2 ajtó helyett 3 ablakot rakni, hogy a szemnek mutasson. Igazából a bordák magasságábók kellett volna adódni, de ezen már nem kesergek. Tanulság: sokkal előbbre kell gondolkodni, mint ahogy a pillanatnyi építési fázis megkívánja. És nem győzöm hangsúlyozni a pontosság fontosságát! A kezdeti minimális pontatlanságokból nekem rendkívül sok korrekcióra volt szükségem.
És most miután még néhány részt elkészítettem igy állok:
7
Nagyon szúrja a szemem a tatfedélzet homlokoldal magassága illetve az ajtók hiánya. Egy kicsit csalok, tényleg csak pár milimétert és megcsinálom újra. Ezen a képen látszik immár a két ablak a két ajtóval.
Még valami bántotta a szemem, de már pácolás befelyezése óta. Sajnos a külső palánkokat nem sikerült 100%-osan felragasztani, a szélek néhol a levegőben vannak és csiszolással sem tudtam kijavítani. A pácolás gyonyörűen kihozta a hibát. Azon törtem a fejem, hogy miképp tudnék ragasztót bejuttatni bontás nélkül a borítás alá. Megpróbáltam fluid pillanatragasztóval. Befolyattam a résbe és nagyon gyorsan egy ruhával, nagyon erősen nyomva rádörzsölgettem a levegőt kiszorítva a léc alol. Gyönyörűen sikerült, elszórakoztam vele vagy másfél órát, de igyekeztem a legkisebb ragasztás hiányt is megszüntetni. Természetesen újra csiszoltam finommal és újra pácoltam. Szebb lett a felület mint amilyen előtte volt.
Most elmegyek nyaralni a görög tenger mellé, de tudom alig tudom majd kivárni pár nap után, hogy újra építhessem!
|