HMS Victory

Nelson híres hajójának kicsinyített mása Bubutól.

 

Mordaunt

Szikora László hajójának építési fázisait követheted itt nyomon.

 

HMS Unikorn fregatt építése.

HMS Unikorn fregatt építése.

 

A nápolyi galleas

Török András (Némó)
Legújabb hajója

 

A yassi adai hajó

Némó yassi adai hajójának ismertetése.

 

Peregrine Galley

A Peregrine Galley feljavított kittje Gatewaytől
Főoldal
XV. századi karakk építése PDF Nyomtatás E-mail

Nemo, 2007. február 26. Hétfő 19:52

Átlagos értékelés :    (4 szavazat)

Megtekintések száma : 86641    

Kedvenc : Nincs

Rovat : Cikkek, Építés alatt

Tartalomjegyzék
XV. századi karakk építése
2.rész
3.rész
4.rész
5.rész
6.rész
7.rész
8.rész
9.rész
10.rész
A hajó építése akkor fogant meg bennem, amikor befejeztem az első fa vitorlásomat, egy római gabonaszállítót. Úgy gondoltam, hogy valami nagyobbat kellene készíteni, had foglalja a helyet a szobámban.

Választásom egy kereskedelmi karakkra esett, mert 1:50-esben meglehetősen nagy. A tervrajzok Lengyelországban készültek, W. A. mester flamand rézmetsző rézkarca alapján. A rajzok méretaránya 1:50 és 1:100, én az 50-es lépték mellett döntöttem, mert így méretileg összehasonlítható az előző hajómmal. Mindez 2002-ben történt és sajnos azóta nem haladtam sokat, csak a bordák készültek el és lettek összeállítva. De most folytatni tudom, köszönet Wercome-nak a segítségért.

A rézmetszet.

A bordák és a gerinc 8 mm-es rétegelt lemez, a bordák merevítése menetes-szárral történt, mert így könnyű beállítani a bordákat derékszögűre. Ezt nézetet a továbbiakban is meg fogom tartani, így látható majd, hogy hogy halad a hajó.

Tat felől nézve

A palánkozáshoz én 1,5 mm X 6 mm hársfát használok. A fedélzeten áll egy 1:50-es figura, ami 3,6 cm magas, így látható mekkora lesz a hajó.

A figura közelről.
Sajnos mint kiderült, nem túl jó minőségűek a lécek, mert vizesen hajlítva is törnek. De ez nem igazán számít, mivel nem pácolni, hanem festeni fogom a hajót.



   
Idézés a honlapján
Kedvenc
Nyomtatás
Küldés levélben

Utolsó frissítés : 2014. október 21. Kedd 21:39


Olvasók hozzászólása  Hozzászólás RSS küldése
 

Átlagos értékelés

   (4 szavazat)

 

Megjelenítve 10 a(z) 40 hozzászólásból

Hozzászólás nyelve: Magyar (40), English (0)

Írta: wercome () 2014. október 31. Péntek 09:33

Írta: wercome 2014. október 31. Péntek 09:33

Valóban sokáig készült, de tudjuk, hogy sok más makett projekttel is foglalkozol (sikeresen). Az elején rácsodálkoztam a hajótest ormótlan "bödön" kinézetére, de ahogy haladt az építés, egyre jobban és jobban tetszett, és a végére..., a felépítmények, a vitorla, a kötélzet nagyot dobott rajta. Igazán szép és különleges (ritka) makett lett! Várjuk a következőt, talán 11 év múlva még láthatjuk a befejezését is!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: hajómester () 2014. október 21. Kedd 19:50

Írta: hajómester 2014. október 21. Kedd 19:50

Hát tényleg nagyon sokáig épült, de jó lett, nagyon jó.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: moha () 2012. április 16. Hétfő 17:09

Írta: moha 2012. április 16. Hétfő 17:09

Hatalmas hajó valóban. Érdekes, ha egy Victory-t teszel egy azonos méretarányú társasház mellé, azért az is mellbevágó, de eszembe jut, hoy vajon miért? A régiek ilyen monumentális alkotásokat hoztak létre, vagy esetleg mi lakunk ma patkánylyukakban...

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Írta: wercome () 2012. április 10. Kedd 15:02

Írta: wercome 2012. április 10. Kedd 15:02

Szinte hihetetlenek ennek a hajónak a méretei, főleg a ház mellett. Na és a formája..., alakul a "bödön"! Nagyon tetszenek az ácsolt felépítmények! Egy dolgot furcsállok: a vízvonal alatti piros dörzsfát!

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 3 válasz megjelenítése

Írta: Nemo () 2010. szeptember 05. Vasárnap 23:06

Írta: Nemo 2010. szeptember 05. Vasárnap 23:06

Hajomester, bevallom, lebuktam. Az egyik kép hátterében tényleg látszik egy másik hajó teste. Az egy 18. századi hadibrigg. Akkor szoktam vele foglalkozni, amikor a karakkal megakadok, vagy éppen nincs kedvem vele foglalkozni, mert úgy vagyok vele, ha valamihez nincs kedvem, akkor nem szabad erőltetni, de azt a kevés időt, amit makettezésre tudok fordítani, azt szeretem az utolsó percig kihasználni. Mellesleg a brigg teste alapvetően hulladék anyagból készül. Megvetemedett, erősen másodosztályú 4mm-es furnérlemez a váz, az palánkozás pedig piszkosul hullámos 1mm-es furnér, de erről a hajóról is majd egy építési leírás.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Flamenco () 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07

Írta: Flamenco 2010. szeptember 05. Vasárnap 00:07

Ahoi Kapitän Nemo! 
Alakul, mint a pupos gyerek a prés alatt! Talán valoban egy kicsit lassan, de ki ismeri igazán a mások gondjait? 
Pedig igyekezhetsz vele, mert én személyesen alig várom, - látván a a rekonstruktios rajzaidat a Great Harryrol - nagyon kiványcsi vagyok (leszek) annak az épitésére, még akkor is ha nekem személy szerint ezek a batárok nem igazán tetszenek - ahogy már megbeszéltük. 
Ami pedig a párhuzamos épitést illeti, velem már elöfordult jo néhányszor hogy 3 modellt is épitettem parhuzamosan. Ez csak munkaszervezés és hely kérdése! Söt, sokszor még élveztem is, hogy gyorsan át kellet kapcsolni az egyikröl a másikra. S emiatt még egyetlen modellem se maradt befejezetlen. 
Továbbra is a labdánál - ill. hajoknál maradni! 
Godewind - jo szelet - Flamenco

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: hajómester () 2010. szeptember 03. Péntek 11:36

Írta: hajómester 2010. szeptember 03. Péntek 11:36

Nagyon szép ez a hajó, csak nagyon lassan haladsz vele. A képek hátteréből úgy tűnik, hogy más hajókat is építesz a karakkal egyidőben. Nem tudom jó megoldás-e ez? Az oldal látogatóinak bizonyára nem, mert nekik az tetszene, ha sokkal többet láthatnának belőle.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: Nemo () 2010. június 07. Hétfő 15:49

Írta: Nemo 2010. június 07. Hétfő 15:49

Mostanság is haladni akartam a hajóval, de most a találkozó után még nagyobb sebességre kapcsolok. Ilyenkor amikor hasonszőrű hajósokkal találkozom, mindig feltöltődöm. :)

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

Írta: allermat () 2010. április 30. Péntek 08:24

Írta: allermat 2010. április 30. Péntek 08:24

Örülök, hogy végre valaki halad a hajójával és meg is mutatja nekünk! 
Lesznek még a hajóorron további szintek?

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 2 válasz megjelenítése

Írta: Nemo () 2010. április 26. Hétfő 08:33

Írta: Nemo 2010. április 26. Hétfő 08:33

Uraim, a héten végre képek várhatóak a karakk orrfedélzeti felépítményéről.

 

» Válasz erre a hozzászólásra...

» Az összes 1 válasz megjelenítése

Megjelenítve 10 a(z) 40 hozzászólásból



Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.
Belépés vagy regisztráció szükséges.

További hozzászólások...



mXcomment 1.0.5 © 2007-2024 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
 
< Előző   Következő >

Fórum történet

1: Marjai Imre Hajómodellezés (1) Utoljára olaf
2: Corel Half Moon (1) Utoljára Ferryman
3: Kész hajómakettek (1) Utoljára RohamDroid
4: Vá: Furnérok faanyagok (3) Utoljára zokszo
5: Vá: pár db Amati kitt eladó (2) Utoljára Kraszy

Jelen vannak

Jelenleg 11 vendég olvas minketSenki nem olvas minket!

Frissítve

Hozzászólások

Mordaunt építése
Köszönöm! Egyszerűen vízben...
2019. október 02. Szerda 09:51 Tovább...
Írta: wercome

Mordaunt építése
Gyönyörű ez a hajó, gratulálok...
2019. szeptember 29. Vasárnap 08:49 Tovább...
Írta: tszecsy

Velencei karakk (1500-ból)...
Örülök, hogy alakul a hajód. Kicsit...
2016. április 06. Szerda 14:33 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
A 8. képnél nagyjából leírtam.
2015. december 24. Csütörtök 08:06 Tovább...
Írta: wercome

XIII. századi francia nef...
Elnézést a bamba kérdésért, de a...
2015. december 19. Szombat 15:47 Tovább...
Írta: tszecsy

Belépés

Társalgó



Csak regisztrált felhasználók írhatnak!
Regisztrálj!

Kapcsolat


www.hajomakett.hu
Hajomakett.hu - Vitorlás, hajó, makett