készen vannak az ablakok is, és megpróbálkozok a macskafejek felrakásával
a kormánylapát zsanérjai csapolás előtt
Felkerültek a főárbóc mászókötelei, az árbóckosárhoz való rögzitést közelről nem merem megmutatni (szőrnyű lett)
Az állókötélzet kész, jöhet a mozgókötélzet. Nagy gondban vagyok: a vitorlát kivasaltam de nehéz és vastag anyagnak tűnik, így arra gondoltam talán feltekerve helyezem fel.
Szép! Nekem nagyon tetszik. Bár lehet, hogy a kedves hölgynek van igaza a vitorlákat illetően, de ez csak az én ízlésem, és mint tudjuk nem érdemes róla vitatkozni.
Hát nem egyszerű ez a vitorla dolog, legalább is számomra. Sikerült beszereznem némi vékonyabb anyagot, amit ha géppel varrok még jobban hullámosá válik a széle, ha kézzel varrom mire körbeérek a vásznon rongyossá foszlik a kezemben az anyag széle.
Feltekert vitorla esetén szoktak használni egy vezércselt: csak felét vagy egyharmadát hagyják meg a vitorlahossznak, így nem lesz olyan vastag feltekert szőnyeg jellege. Erről többet az tudna mondani, aki már csinált ilyet.
Elérkeztem a mozgókötélzet felrakásához. Vásároltam sok szép cérnát a szemközti cérnaboltban . Ami a legjobban tetszik az a műanyagcérna mivel nem rongyolódik. Húzom -vonom, semmi szöszösödés de viszont merev kissé ami alkalmatlanná teszi belógások elkészítésére. Volna egy gondom: kibontottam és kivasaltam a kithez adott vitorlavásznat. Vastagnak és nehéznek tűnik. mivel hatalmas vitorlákat kellene kiszabni belőle ami eltakarja a részleteket ezért arra gondoltam nem is teszem fel. De a barátnőm vitorlával szeretné látni. Kötöttünk egy kompromisszumot is, hogy megpróbálom feltekerve felhelyezni. Esetleg vegyek másik vásznat ami könnyebb, vékonyabb?
Vettem ma az O...i barkácsáruházban pár kelléket a makettezéshez: lombfürészlapot, akril lakkot, csipeszeket, valamint tölgy színű folyékony fát. ( a folyékony fa 1/2 kg kiszerelésben volt, nem is volt olcsó). Először a Trinát mestertapaszra gondoltam külső felületkezelésre, de féltem hogy a külső palánkozás idővel leválik. Szerettem volna venni pici fúrószárakat (0.5,0.8, 1mm-est) de nem volt. Kerestem még a barkácsképemhez icipici gravírozófejeket és kör alakú vágótárcsát, de ezeket sem leltem meg. őrűlt magas árakat viszont találtam, majd leültem mikor egy 6 részes tűreszelőkészletet megláttam 4500ft-ért
Nocsak, nem tudom szerkeszteni a cikkemet, azt az üzenetet írja ki :" The module ( A Santa Maria építése) is currently being edited by another person ". Mit jelenthet?
Haladok, haladok, egyre közelebb az a nap mikor el kell kezdenem palánkozni kívülről. Kicsit tartok tőle, de majd túlleszek rajta. Egyébként ez a dió pác adott az alkatrész elemeknek egy kis "öreges" kinézetet. Végül is nem rossz, de még ki szeretném próbálni a mahagóni pácot is. Úgy hallottam lakkozni a pácolt elemeket akril lakkal kell, erősitsétek meg eme információt kérlek. A vitorlákról még ne beszéljünk, majd csak április-májusban . Addigra csak végzek a testtel .
Egyre jobban haladsz hallod-e mindjárt utolérsz engem is én csak azt bánom,hogy én nem pácoltam a fedélzeti elemeket de már utólag nemtom mert lakkozva van azért most már nem dobom a kazánba én a blokkokkal sz*rozok neked biztos nagyon minik a blokkok a vitorlákat varrod vagy csak a szegélyeket a toldások varrás helyeit meg imitálos puha ceruzával vagy meg varratod valami jó aszonnyal eddig nekem tetszik 1:100-ban szerintem jó persze a profik biztos mást mondanának de engem nagyon nem érdekelnek
Így van , a hajótest egy darab fa amire a kapitányi fedélzetet és az oldallemezeket kell felragasztani, ezzel kész is a test. majd az illesztéseknél kijavítom fagittel és simára csiszolom, utána már palánkolom is az oldalát. A fedélzet palánkok előre le voltak gyártva a dobozban, mind egyforma szélességű (4mm). Egyedüli problémám nekem a fedélzet palánkokkal az ,hogy a két "emeleti" fedélzeten nagyobbra hagytam a palánkok közötti rést míg a földszinten szorosabban egymás mellé fektettem le őket. A makett 1:100 méretarány , a hajótest hossza 28 cm, tehát elég pici.
Írta: Viking () 2010. január 26. Kedd 19:32