5 / 10 oldal
|
Felszegeltem, illetve ragasztottam a dörzsfákat a hajó oldalára, száradás után kihúztam a szegeket, és faszegeket (fogpiszkáló) ütöttem a megmaradt lyukakba. Amatőrködtem egy keveset, ugyanis felrakás előtt a léceket szépen bepácoltam diópáccal, hogy sötétebbek legyenek, mint a hajótest. Az orrnál nagyon meg kellett hajlítani a dörzsfákat, ezért beáztattam vízbe. A képen keresztbe raktam egy szép sötét lécet, ilyen lett volna terv szerint, a hajón pedig látni, hogy úgy kiázott a pác, hogy még a testnél is világosabb. Egy kis plusz munka lett a dologból: maszkolás és ismét többszöri pácolás. A képen látni még, hogy a díszítőfestés sávját is kimaszkoltam. |
|
Ilyen lett a festés, egyszerűsítettem az előírt díszítésen, túl soknak találtam mind esztétikailag, mind munkailag. Ideiglenesen feltettem az erkélyt, ajtót, ablakot, hogy lássam, hogy fog kinézni a hátsó rész. |
|
Az orr rácsozata. |
|
Az orr falai maszkolás és festés közben. Itt kell megemlítenem, hogy a Tamiya maszkolószalag remekül bevált a fánál is. Felrakáskor bele kell nyomkodni a fa erezetébe, hogy ne tudjon aláfolyni a festék!
|
|
A vízvonal alatti részt szórópisztollyal festettem, így előtte maszkolószalaggal pontosan meghatároztam a festés vonalát, majd szigetelőszalaggal és újságpapírral becsomagoltam a nem festendő részt.
|
|
Így szépen lefújtam fehérre. Látható két csavar a gerincen, ide két M3-as menetet fúrtam, ezzel lesz rögzítve a hajó a talpához, illetve a későbbiekben még másra is használom ezeket a furatokat.
|
|
Időközben elkészítettem néhány apró alkatrészt: bakokat, korlátokat, szellőzőrácsokat. |
|
A hajó elkezdése óta úgy gondoltam, hogy egy fajta alkatrész lesz, amit biztosan meg kell vennem: a kötélfogószegeket. De megakadt a szemem ezen az esztergált fogpiszkálón, és az jutott eszembe, hogy ez nekem van előnagyolva: le kell vágni a két végéből, a fejrészen meg kell igazítani a rádiuszt, a másik végét pedig ki kell hegyezni. Ez a fogpiszkáló kb. 2,5 mm átmérőjű, így pont húzósan belement a Proxxon 2,35-ös patronjába, tűreszelővel és csiszolópapírral könnyedén ki lehetett alakítani a végső formát. Az ötvenegynéhány darabot két délután megcsináltam. |
|
A fedélzet egy része "berendezve". |
|
A kisebb alkatrészek lakkozása, látszódnak a kis kötéltartó szemek is, melyeket rézdrótból hajlítgattam. |
|
A hajótest, lakkozásra előkészítve. Itt alkalmaztam az M3-as furatokat: egy kis tartólapot készítettem rétegelt lemezből, amelyre felcsavaroztam a hajót, a forgatható satuba befogva teljesen körbe tudom lakkozni, kivéve két kicsi foltot a gerinc alján, de ez utólag könnyen és láthatatlanul pótolható. Így nem kell több részletben lakkozni (festeni). |
|
Megjött a segítségem: Renáta |
|
|
|
Utolsó frissítés : 2007. szeptember 06. Csütörtök 12:35 |
Olvasók hozzászólása |
|
Átlagos értékelés
(2 szavazat) |
|
Hozzászólás nyelve: Magyar (67), English (0)
Hozzászólás
|
Írta: DBandi () 2012. augusztus 22. Szerda 16:45